بررسی مطبوعات جهان در «تیتر ۴»

«تیتر ۴» عنوان برنامه جدید به تهیه کنندگی غلامرضا محمدقاسمی است که در ۵۲ قسمت ۲۴ دقیقه ای در گروه سیاسی شبکه چهار سیما تهیه و تولید می شود.

به گفته محمدقاسمی تهیه کننده برنامه، «تیتر ۴» به صورت هفتگی یکشنبه ها ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه چهار سیما می رود و در آن به بررسی مطبوعات جهان پرداخته می شود.

وی به بخش های برنامه اشاره کرد و گفت: «تیتر ۴» از بخش های مختلفی همچون پیشخوان، مقاله، اندیشکده ها، ذره بین، کاریکاتور و عکس هفته تشکیل شده است. اجرای برنامه را علیرضا نعمتی داورپناه بر عهده دارد و در بخش «پیشخوان» برنامه تیترهای روزنامه های جهان مرور می شود. در بخش «مقاله» یکی از نشریات برتر جهان انتخاب و توسط کارشناس تحلیل و بررسی می شود. «اندیشکده ها» یکی دیگر از بخش های برنامه است که هر هفته سراغ یکی از اندیشکده های جهانی می رویم و خروجی آنها از جمله مقاله، پژوهش را توسط کارشناسان تحلیل خواهیم کرد.

تهیه کننده «تیتر۴» گفت: «ذره بین» یکی دیگر از بخش های برنامه است که یکی از موضوعات و تیترهای روزنامه و نشریات جهان که بازتاب وسیعی در رسانه ها داشته است، انتخاب و توسط کارشناسان تحلیل می کنیم.

محمد قاسمی درباره تفاوت «تیتر ۴» با سایر برنامه های مشابه گفت: در شبکه چهار سیما نیز سابق بر این برنامه ای با عنوان «آینه یا بررسی مطبوعات جهان» روی آنتن رفته است ولی ما در این برنامه تلاش کرده ایم روزنامه های بیشتری را مورد تحلیل قرار دهیم و بخش های برنامه را متنوع تر کنیم.