چگونگی حل مشکلات محیط کار در "رادیو اقتصاد"

رادیو اقتصاد برای امروز برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم؛

آسیب شناسی مشکلات محیط کار و ارائه تکنیک هایی برای کاهش و جلوگیری از مشکلات محیط کاری و ... از جمله مواردی هستند که در برنامه توسط کارشناسان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

در آیتم دسترنج مهندس جعفری مسئول بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان به معرفی محصولات کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و نحوه حمایت بسیج سازندگی از کشاورزان آن استان خواهد پرداخت.

همچنین در بخشی از برنامه شنونده گفتگویی با مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه راجع به اقداماتی که بسیج سازندگی برای برون رفت از بحران زلزله زدگان انجام داده و دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه خواهید بود.

برنامه "روز از نو" با هدف تنوع اطلاع رسانی و نشاط همگانی، کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی لیلا امید یگانه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۰۶:۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

 مفهوم داشتن عقل معاش

رادیو اقتصاد در برنامه "ایستگاه نود و هشت" شنبه 4 آذر ماه، قصد دارد به بررسی مفهوم داشتن عقل معاش بپردازد.

حمیدرضا محتشمی مشاور مهارت های زندگی به همراه حجت الاسلام علی اکبر تولایی مدرس حوزه و دانشگاه در برنامه فردا در خصوص مفهوم عقل داشتن معاش گفتگویی خواهند داشت.

تعریف صحیح و بیان مصادیق داشتن عقل معاش، آموزه های دینی و سیره زندگی پیامبر (ص) و امامان (ع) در خصوص کار و زندگی و ... از جمله محورهای موضوعی این برنامه خواهند بود.

برنامه "ایستگاه نود و هشت" کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی لیلا امید یگانه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۰۹:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

 محصولات پنبه ای

رادیو اقتصاد در برنامه "کالای ایرانی" شنبه 4 آذر ماه، به بررسی محصولات پنبه ای خواهد پرداخت.

 انواع محصولات پنبه ای، فرآیند تامین مواد اولیه و تولید (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، چاپ)، کیفیت و قیمت، خدمات پس از فروش با حضور تولید کنندگان محصولات پنبه ای و ... از جمله محورهای موضوعی این برنامه خواهند بود که با حضور تولیدکنندگان مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

برنامه "کالای ایرانی" کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی حمیده رضا سلطانی شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۰:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

بازار آشفته نهاده‌های کشاورزی و دامی

رادیو اقتصاد در برنامه "چالش" شنبه 4 آذر ماه، پرونده بازار آشفته نهاده‌های کشاورزی و دامی را باز می کند.

با حضور میهمانانی از انجمن خوراک دام، اتحادیه مرغ تخم گذار و نیز وزارت جهاد کشاورزی در برنامه فردا به موضوع بازار آشفته نهاده‌های کشاورزی و دامی پرداخته خواهد شد.

میزان واردات نهاده ها، حذف ارز مبادله ای نهاده ها و تاثیرآن بر قیمت مرغ و تخم مرغ، میزان تولیدات داخل، انحصار واردات و ... از دیگر مواردی هستند که در برنامه مطرح و بررسی خواهند شد.

برنامه "چالش" کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۷۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

 نقش سازمان ها در استقرار بهداشت، ایمنی و محیط زیست

رادیو اقتصاد در برنامه "تدبیر" شنبه 4 آذر ماه، نقش سازمان ها در استقرار بهداشت، ایمنی و محیط زیست را بررسی می کند.

مهندس علی گودرزی فر مدیر HSE در بخش نفت و گاز، قدرت اله رضا نژاد بابینه کارشناس HSE، مهندس سعید امیر احمدی و نیز مهندس ساحل خاک کار از پژوهشگران در حوزه HSE در برنامه فردا در خصوص نقش سازمان ها در استقرار بهداشت، ایمنی و محیط زیست گفتگویی خواهند داشت.

از دیگر موضوعات در این برنامه می توان از عدم الزامات کافی برای استقرار HSE، جدب نیروی غیر متخصص در حوزه  HSE در صنایع، نیاز به هماهنگی بین بازرسان وزارت بهداشت، وزارت کار و سازمان محیط زیست و ... نام برد.

برنامه "تدبیر" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی اسماعیل علی پناه روز های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

 تسهیلات صادرات گلخانه ای در روستاها

رادیو اقتصاد در برنامه "روستای ما" شنبه 4 آذر ماه، به بررسی تسهیلات صادرات گلخانه ای در روستاها خواهد پرداخت.

 غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر گلخانه گیاهان دارویی و قارچ وزرات جهاد کشاورزی به همراه جواد آقا داوودی کشاورز روستایی در برنامه فردا در خصوص تسهیلات صادرات گلخانه ای در روستاها گفتگو می کنند.

از دیگر موضوعات در این برنامه می توان به فواید کشاورزی گلخانه ایی و زیر ساخت کشاورزی خانوادگی، معرفی روستا «تیران» و مشکلات گلخانه ایی در پرورش گل در این روستا و ... اشاره کرد.

همچنین به مناسبت هفته بسیج در بخشی از برنامه به معرفی ناحیه های مقاومت بسیج فعال در زمینه اقتصادی روستاها پرداخته می شود.

برنامه "روستای ما" کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی لیلا امید یگانه روزهای شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

 توانمندی کشور در صنعت قالب سازی

رادیو اقتصاد در برنامه "ساعت صنعت" شنبه 4 آذر ماه، به بررسی توانمندی کشور در صنعت قالب سازی می پردازد.

محسن فقیهی رییس جامعه قالب سازان و نیز عبدالمهدی بهین فرد مدیر عامل یکی از شرکت های تولیدی در برنامه فردا در خصوص توانمندی کشور در صنعت قالب سازی گفتگویی خواهند داشت.

بیان تاریخچه ای از چگونگی شکل گیری این صنعت، مقایسه ای از وضعیت این صنعت در قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، کارخانجات و شرکت های فعال در این بخش و پتانسیل های موجود در این بخش، ظرفیت های کشور در این حوزه و وضعیت بازار داخل و بحث رقابت در کیفیت تولید و تولید کالاها و دارای استاندارد، امتیازات و قابلیت ها و توانمندی های شرکت های ایرانی در تولید محصولات استاندارد و باکیفیت و ... از دیگر مباحثی هستند که در برنامه بررسی خواهند شد.

برنامه "ساعت صنعت" کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.