«خونمردگی» و چالشی عمیق بین زوجین

نازنین علم دوست بازیگر نقش اول زن فیلم سینمایی «خونمردگی» ساخته امیر احمد انصاری، درباره علت همکاری با این کارگردان گفت: بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم آموزش، این فیلمنامه به دستم رسید. پس از تمریناتی که روی این فیلمنامه داشتیم و اتودزدن‌های نقش‌های مختلف توسط هنرجوها، بنده افتخار این را داشتم تا نقش اصلی را به عهده بگیرم. همه تلاشم را کردم که لایق این اعتماد باشم.

وی درباره حسی که از حضور در این فیلم داشته، بیان کرد: بسیار حس خوبی داشتم. برای من ارزشمند است که اولین کار بلند سینمایی خود را کنار کارگردانی کاربلد و فیلمبرداری باتجربه و گروهی حرفه ای باشم.

این بازیگر درباره حرف اصلی «خونمردگی» اظهار داشت: این فیلم از چالشی عمیق بین یک زوج صحبت می کند و به ما گوشزد می کند که بیان نکردن مشکلات کوچک و درک نکردن و بها ندادن های سهوی ما به یکدیگر، چطور می تواند یک عشق و بالاتر از آن، زندگی را از بین ببرد.

وی در خصوص وجود مابه ازای واقعی شخصیت های «خونمردگی» در جامعه گفت: متاسفانه به دلیل عدم درک متقابل در جامعه امروز ما، بسیار هستند زوج هایی که دچار بحران هایی مشابه بحران سیاوش و شادی می‌شوند. البته ممکن است سرانجامی متفاوت از سرانجام این کاراکترها داشته باشند.

وی با اشاره به بهترین بخش همکاری با انصاری و پروژه «خونمردگی» بیان کرد: انصاری کارگردانی بسیار خلاق، پر ایده و کاربلد است و البته همراه. او در آموزش از چیزی دریغ نمی‌کند و برای من بسیار کار کردن با او و حضور در این فیلم تجربه عالی بود. بازی در این اثر به من بسیار آموخت. در کل «خونمردگی» دارای فضایی آرام، کارگردانی و عواملی حرفه ای و بازیگرانی همراه بود.

این بازیگر درباره باورپذیری نقشش در «خونمردگی» بیان کرد: از همان روزهای اول دورخوانی، با نقش شادی ارتباط برقرار کردم و عواطف و بحران های روحی که سپری می‌کرد، برای من قابل لمس بود.

علم دوست در پایان خاطرنشان کرد: از انصاری به خاطر اعتمادش به من برای واگذاری نقش اصلی این اثر تشکر می‌کنم.

گفتنی است؛ «خونمردگی» به کارگردانی امیر احمد انصاری است که فرم حضورش برای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پر شده است.