شهرک سینمایی دفاع مقدس به‌روز می‌شود

احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح امروز ۱۲ آذر ماه طی نشستی درباره فعالیت های گروه مستندساز این مرکز توضیح داد: هفت ماه پیش یعنی روزی که وارد بنیاد روایت فتح شدیم، گروه مستند روایت فتح برای سال ۹۶، ۲۷ قسمت مستند را در دست تولید داشت اما امروز نزدیک به ۳۵۰ قسمت یا اپیزود قرارداد بسته شده است که حول موضوعات مختلف انقلاب، دفاع مقدس، تاریخ معاصر و محرومیت زدایی و مسایل اجتماعی ساخته می شوند. همچنین بخش آرشیو گروه روایت فتح که سال های متمادی خاک می خورد و مستندسازان دسترسی به آن نداشتند در حال حاضر در اختیار مستندسازان و فیلمسازان سینمای انقلاب قرار دارد.

طرح جامع شهرک سینمایی دفاع مقدس آماده است

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به اجرای طرحی برای شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس هم بیان کرد: ما طرح جامع شهرک سینمای دفاع مقدس را آماده کرده ایم. این شهرک در دهه ۷۰ و ۸۰ فقط از آن بهره برداری می شد و چیزی به داشته های شهرک اضافه نشده بود. طرحی که آماده شده است، یک طرح مفصل با فازهای مختلفی است که طی فرآیندی در حدود هفت ماه در بخش آکسسوار و وسایل صحنه، لباس، دکور، تجهیزات و خودروهای تاریخی و... تقریبا انبارهای شهرک پر و پیمان شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹ پروژه به طور همزمان در حال تولید در این شهرک هستند اعم از پنج سریال و چهار سینمایی که اگر خدا بخواهد بعد از یکی دو سال چنانچه امکاناتی فراهم شود، وارد فاز اجرایی طرح جامع خواهیم شد. اگر بتوانیم با توجه به موقعیت مکانی شهرک که حد فاصل شهر تهران و فرودگاه امام(ره) است، یک مجموعه اقامتی ایجاد می کنیم که هم باعث می شود افراد بیشتری مراجعه کنند و هم یک منطقه گردشگری و اقامتی خوب برای علاقمندان ایجاد شود.

طراحی استودیوهای بزرگ فیلمبرداری

محمدحسنی با اشاره به بازسازی مکان هایی مثل خرمشهر در شهرک سینمایی یادآور شد: با اجرای طرح جامع برای فیلم ها، سریال ها، کلیپ ها و سایر آثار هنری... با بازسازی شهر خرمشهر و برخی دیگر نقاط کشور فکر می کنم دیگر نیازی به رفتن فیلمسازان به شهرها نباشد و تقریبا در این بخش بی نیاز شویم. ساخت استودیوهای بزرگی را هم در نظر گرفتیم چراکه چه بخواهیم و چه نخواهیم فیلم های بزرگ از استودیوهای بزرگ عبور می کنند. لذا استودیوهای مجازی با ابعاد وسیع هم در طراحی در طرح جامع در نظر گرفته شده است که این استودیوها و سوله های بزرگ در کنار کارگاه ها و انبارهای دکور طراحی شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح در پایان عنوان کرد: فاز اول طرح جامع شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس را بدون اینکه منتظر تامین اعتبار باشیم شروع کردیم چون عقیده داریم که باید درهای شهرک را باز و از فیلمسازان به نحو شایسته میزبانی کرد.