وقتی نقشم را از من گرفتند در بیمارستان بستری شدم

مینا نوروزی‌فر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته وضعیت برای من چندان خوب نبوده و پیشنهادات خوبی برای بازی نداشته‌ام تا بتوانم در مورد آنها فکر کنم.

وی در همین راستا افزود: دلایل مختلفی را می‌توانم برای این کم کاری در نظر بگیرم اما دوستان نسبت به گذشته کم لطف شده اند. روابط به طور کامل جای ضوابط و اصول را گرفته و به نوعی باید برای حضور در عرصه بازیگری پول داشته باشید. هزینه تولید آثار بالا رفته و بازیگرانی می‌توانند ادامه دهند که بتوانند بخشی از بودجه پروژه را تامین کنند.

بازیگر سریال "دنیای شیرین دریا" عرصه بازیگری را جای برخی افراد خاص دانست و تاکید کرد: اگر نگاهی گذرا به آثار تولید شده در این سالها بیاندازیم به خوبی مشخص است که تمامی تولیدات توسط چند گروه محدود صورت می‌گیرد که آنها هم بازیگران خودشان را دارند و در کل به ما فکر نمی‌کنند.

وی با گلایه از وضعیت بیکاری هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: من با حضور بازیگران جدید در سینما مشکلی ندارم اما چرا این حضور باید به بهای بیکاری افرادی چون من باشد که 30 سال کار کرده‌ایم. البته در این بین بازیگرانی هم هستند که به واسطه اینکه بیکار نباشند با قیمت‌های پایین کار می‌کنند که آن مزید بر علت شده است.

بازیگر سریال "آسمان همیشه ابری نیست" با تشکر از لطف مردم نسبت به خود اضافه کرد: مردم همیشه به من و سایر بازیگران هم نسلم لطف دارند و همین به ما دلگرمی می‌دهد. مردم ناراحت هستند که چرا بازیگران قدیمی اکثراً بیکار شده و دیده نمی‌شوند.

وی درباره نبود خود در عرصه سینما افزود: سینما به بازیگران گیشه نیاز دارد. البته تهیه کننده هم این وسط مقصر نیست چون روند سینما به سمت گیشه محور شدن رفته است اما در کل من بیشتر بازیگر تلویزیون هستم و به نوعی تلویزیون خانه من است. البته وسواس من برای انتخاب نقش هم این کم کاری را دو چندان کرده است.

بازیگر سریال "بالهای خیس" با اعتراض نسبت به عدم حضورش در فاز دوم سریال "آسمان همیشه ابری نیست" تاکید کرد: در یکی دو سال گشته قرار بود "آسمان همیشه ابری نیست 2" ساخته شود و من به عنوان نقش مدیر حضور بسیار پررنگ تری را تجربه می کردم. این اتفاق تا مراحل آغازین تولید پیش رفت تا به یکباره به من گفتند که نمی‌توانی این نقش را بازی کنی. از مسئولین صدا و سیما پیگیر قضیه شدم و آنها از حضور من استقبال کردند اما در آخر تهیه کننده و کارگردان به هر ترفند و بهانه ای نقش را از من گرفتند.

نوروزی‌فر در همین راستا افزود: من برای فریبا کوثری احترام ویژه ای قائل هستم و از وی به خاطر ایفای نقشی که برای من نوشته شده بود گله ای ندارم اما وقتی شما چهار سال درگیر یک نقش باشید و درست در لحظه شروع آن را از شما بگیرند بسیار ناراحت کننده است.

وی جابجایی نقش خود در سریال "آسمان همیشه ابری نیست" را ناراحت کننده خواند و اضافه کرد: من به خاطر نقش و یا قرارداد ناراحت نیستم بلکه برای این ناراحتم که انسانیت و دوستی کجا رفته و باید چه طور در این زمانه این کلمات را معنی کرد؟ بعد از آن اتفاق من به بیمارستان رفتم و هیچکس نپرسید چرا به بیمارستان رفتم و یا اینکه حالم چطور است. بعد از آن اتفاق ضربه روحی سختی خوردم. ضربه ای که هنوز هم هضم نشده است.

نوروزی‌فر حاشیه سازی برخی بازیگران را عملی نادرست خواند و خاطرنشان کرد: من قصه خودم را بعد از این همه مدت گفتم تا مبادا حاشیه ای ایجاد شود. متاسفانه در مورد همه چیز خودمان را صاحب نظر می دانیم. به نظر من هرکس می تواند در یک زمینه صاحب نظر و اندیشه باشد و اینکه برخی هنرمندان در هر موضوعی نظر می دهند اصلاً درست نیست زیرا فقط به حاشیه سازی می‌انجامد. البته برخی مواقع اگر این نظرات در مورد حرفه خود شخص باشد کاملاً قابل قبول است اما نظر دادن در مورد تمامی موضوع ها کار درستی نیست.