آرزوی یک بازیگر سینما و تلویزیون برای در شب یلدا

زهره صفوی بازیگر تلویزیون و سینما درباره شب یلدا گفت: همیشه این شب را با خانواده سپری می کنیم، امسال نیز اگر فرزندانم حضور پیدا کنند دور هم می نشینیم و در این شب صلوات می فرستیم، در کنار هم برنامه های تلویزیون را نگاه می کنیم و خدا را شکر می کنیم.

 وی افزود: در گذشته پدر و مادرم و خانواده در کنار هم جمع می شدند و به این رسوم اعتقاد داشتند و همه چیز دلنشین بود اما متاسفانه با درگذشت آنها دیگر این رسم ضعیف شده است و جوانانی مانده اند که به این چیزها اعتقادی ندارند. 

این بازیگر پیشکسوت درباره دلایل فراموشی سنّت شب یلدا تاکید کرد: دنیا با گذشته بسیار فرق کرده است و محبت و یکرنگی وجود ندارد، صفات انسانها تغییر کرده و محبت ها و عاطفه ها کم شده است، وضعیت زندگی سخت شده و همه به فکر زندگی خود هستند، مردم حوصله ندارند و آن ظرفیت شادی روح و حوصله قدیم وجود ندارد.

صفوی درباره رسوم خانواده خود در شب یلدا در گذشته اظهار کرد: خانواده بنده سنتی و مذهبی بودند. در آن زمان که برق نبود، از فانوس استفاده می شد و با وجود آن شرایط کرسی گذاشته می شد، سینی مسی، تنقلات، انار و قرآن روی آن قرار داده می شد و افراد دعا می خواندند. بعدها که برق جایگزین چراغ شد دور هم می نشستند، می گفتند و می خندیدند، چای می خوردند و با گفتن قصه، شب یلدا را سپری می کردند. 

وی با تبریک شب یلدا به ملت ایران بیان کرد: امیدوارم همه مردم در کمال صحت و سلامت به سر ببرند و خداوند به همه سلامتی، عمر طولانی، روحیه شاد همراه با آرامش به همه ملت ایران عطا کند.

این بازیگر خاطرنشان کرد: در این روزها زلزله کرمانشاه مردم این منطقه را با سختی روبه رو کرده است، از خدا می خواهم به مردم این منطقه صبر، شکیبایی و آرامش دهد و این حادثه بد را برایشان جبران کند.