"آشغال های دوست داشتنی" ؛  دغدغه اکران‌ یا جشنواره فجر؟

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیر یوسفی بر اساس اعلام روابط عمومی فیلم از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد . این درحالی است که کمتر از 4 ساعت تا اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر باقی مانده از حضور در جمع فیلم های جشنواره اعلام انصراف کرد. به نظر می رسد این حرکت فرار رو به جلوی صاحب اثر است. 

محسن امیریوسفی تاکنون چند دوره برای حضور در جشنواره فیلم فجر تلاش کرده و همچنان تلاش می‌کند تا فیلمش بر سر زبان‌ها باشد و از یاد نرود، اما این بازی دیگر جواب نمی‌دهد. در بخشی از اطلاعیه روابط عمومی آمده است که فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» از ابتدا بیشتر سودای اکران داشت تا سودای سیمرغ و با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم برای دوری از حواشی جدید، از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف دهیم. 

اما نکته حائز اهمیت این است که باید قسم حضرت عباس را درباره این فیلم باور کنیم یا ...؟ در این چند سال اخیر همه ساله فیلم فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است اگر سازندگان اثر دغدغه اکران را دارند چرا همه ساله در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کنند و فرم حضور را پرمی‌کند و هوادار می‌طلبند و در نهایت هم از این بازی تبلیغاتی سود خود را مطالبه می‌کنند. 

این بار روابط عمومی فیلم که دیده است این بازی هر ساله بخشی از اعضای رسانه که بدون توجه به بازی‌های تبلیغاتی این گروه به دنبال حمایت از سازنده اثر هستند تشکر کرده است. 

باید دید تا چه زمانی این بازی هرساله صاحب فیلم ادامه خواهد داشت. قطعاً این بازی جواب نمی‌دهد و باید فکر دیگری برای تبلیغ این فیلم صورت گیرد تا خواست صاحبان اثر برآورده شود.