رضایتمندی مردم از نظم تحویل بلیت های جشنواره فجر

از روز گذشته ۶ بهمن ماه تحویل بلیت های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر برای آن دسته از افرادی که به صورت آنلاین اقدام به خریداری بلیت کرده بودند آغاز شد و این روند تا امروز ۷ بهمن ماه ادامه دارد.

تحویل بلیت های این دوره از جشنواره در پردیس سینمایی ملت که امسال میزبان اهالی رسانه نیز خواهد بود، انجام می شود و نسبت به سال گذشته از نظم بهتری برخوردار است. ارایه بلیت ها در این ۲ روز از ۸ صبح تا ساعت ۱۹ انجام می شود و رضایتمندی مردم از نحوه دریافت سری بلیت هایشان که با احترام انجام می شود، دیده می شود.

بر خلاف سال گذشته که این امر با ازدحام و ایستادن در صف های طولانی انجام می شد امسال مراجعه کنندگان از طریق دستگاه های نوبت دهی ابتدا برگه نوبت خود را دریافت می کنند و سپس به باجه مربوطه فراخوانده می شوند تا پاکت بلیت های خود را دریافت کنند.

با چند مراجعه کننده از سنین مختلف در این پردیس سینمایی صحبت کردیم که همگی از نحوه برخورد افراد مسئول در این پردیس و دریافت بلیت های خود بدون دردسر رضایت داشتند.

امیرمحمد کریمی فارغ التحصیل رشته کامیپوتر که با پاکت بلیت های خود در حال خروج از پردیس سینمایی ملت بود، عنوان کرد: من از طریق سایت های مختلف و سایت سینماتیکت که پیش فروش بلیت های جشنواره ملی فیلم فجر را برعهده داشت، متوجه شدم که چگونه باید بلیت هایم را دریافت کنم به همین ترتیب به این پردیس مراجعه کردم و با دریافت برگه نوبت به راحتی توانستم بلیت هایم را بگیرم. من چند سالی است که بلیت های جشنواره ملی فیلم فجر را پیش خرید می کنم اما امسال نحوه اطلاع رسانی بسیار خوب و بدون دردسر بود.

پس از صحبت با کریمی به محل تحویل بلیت ها رفتیم که در طبقه مثبت ۱ پردیس سینمایی ملت واقع شده است. در این محل سرویس های پذیرایی کوچکی هم برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است و در حالی که ازدحامی دیده نمی شود مردم روی صندلی هایی نشسته اند تا نوبتشان فرا برسد.

سپهر افشار فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک که خود را یک سینمادوست معرفی می کند، عنوان کرد: من از طرق سایت سینما تیکت و سایت جشنواره ملی فیلم فجر متوجه شدم که باید در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه برای دریافت بلیت ها به پردیس ملت مراجعه کنم و به نظرم اطلاع رسانی بسیار خوب بود. وقتی هم به اینجا آمدم ابتدا برگه نوبت گرفتم و سپس بلیت هایم را دریافت کردم که این بازه زمانی چیزی حدود ۵ دقیقه بود. پس از دریافت بلیت ها هم فرمی مبنی بر این پر کردم که در این تاریخ و این ساعت بلیت هایم را دریافت کرده ام. البته من آن زمانی که بلیت های فجر را پیش خرید کردم بلافاصله پیامکی برایم ارسال شد که در تاریخ هفتم و هشتم بهمن ماه بلیت هایم را دریافت کنم. در سال های قبل اوضاع فاجعه بود از این نظر که سیستم نوبت دهی، تحویل دهی بلیت ها، صف های طولانی و سردرگمی مراجعه کنندگان بسیار آزاردهنده بود اما امسال می دانستیم باید به کجا بیاییم و چگونه بلیت هایمان را دریافت کنیم.

او افزود: در زمان پیش خرید در فرم خرید بلیت ها هم قید شده بود که آیا مایل هستیم که به صورت حضوری بلیت هایمان را دریافت کنیم یا برایمان بفرستند که این مورد ۱۰ هزار تومان هزینه داشت ولی این مربوط به تهران بود و افراد خارج از شهر نمی توانستند از این امکان استفاده کنند. من به روال سال های قبل دوست داشتم با مراجعه به سینما بلیت هایم را دریافت کنم.

افشار در پایان گفت: سری بلیت های من مربوط به سودای سیمرغ 2 و دوازده تایی بود و چون اجازه خرید سری بلیت 11 تایی داشتیم یکی از فیلم ها برایم حذف شد که نام آن فیلم یادم نیست زیرا جزو فیلم های هدف من نبود اما برای خیلی ها فیلم «لاتاری» از سری بلیت هایشان حذف شده بود و ناراحت بودند. نکته مثبت دیگر این است که سینماها و سانس های فیلم هایم مشخص هستند.

پریسا دانشجوی عمران و علاقه مند به سینما هم به خبرنگار مهر گفت: من برای دریافت سری بلیت هایم، خودم پیگیر بودم چون برای من هیچ اس ام اسی نیامد. البته در سایت سینما تیکت شماره ای درج شده بود که در صورت بروز مشکلی با آن شماره تماس بگیریم از همین رو من هم با همان شماره تماس گرفتم و متوجه شدم که چگونه باید بلیت هایم را دریافت کنم.

وی افزود: امسال اولین دوره ای است که من بلیت های فجر را به صورت سری پیش خرید کردم با این وجود از نحوه تحویل بلیت ها رضایت دارم چون بدون هیچ دردسری و با تنها با مراجعه به این پردیس توانستم بلیت هایم را بگیرم و کارهایمان به سرعت انجام شد.

امیر طاهرپور دانشجوی رشته عکاسی هم بیان کرد: در همان زمان که می خواستیم بلیت ها را بخریم در سایت نوشته شده بود که چه زمان برای دریافت بلیت ها مراجعه کنیم البته برای من پیامکی مبنی بر چگونگی دریافت بلیت ها نیامد هرچند من پیامک های تبلیغاتی ام را هم نبسته بودم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اظهار کرد: به نظر من باید زمان دریافت بلیت ها را بیشتر می کردند و در تعداد روزهای بیشتری بلیت ها را ارایه می دادند و اعلام می کردند که اگر به هر دلیلی موفق به دریافت بلیت ها در این بازه ۲ روزه در پردیس ملت نشدیم باید به کجا مراجعه کنیم اما این موارد عنوان نشده بود. من زمانی هم که به سینما تیکت زنگ زدم کسی جواب نداد تا بدانم اگر امروز موفق به دریافت نشدم چه کاری باید انجام بدهم.

این دانشجو درباره نحوه خرید بلیت ها گفت: نحوه خرید بلیت بسیار بد بود چون در همان دقایق ابتدایی بلیت های سینماهای خوب با سانس های خوب به فروش رفت برای مثال با توجه به اینکه محل کار من در انقلاب است دوست داشتم به سینما استقلال بروم اما سانس های این سینما به سرعت پر شد و من پردیس مگامال را جایگزین آن کردم.

سیدامیر جاوید از اهالی رسانه هم که موفق به دریافت کارت جشنواره نشده بود، بیان کرد: بعد از ۱۵ سال حضور در فضای رسانه ای جشنواره ملی فیلم فجر امسال رسانه ای نداشتم و سری بلیت خریدم به همین دلیل بعد از ۱۵ سال اولین تجربه ام بود که البته بسیار ساده و راحت هم اتفاق افتاد. درواقع با یک فرآیند مکانیزه ساده و در عرض ۵ دقیقه توانستم بلیت هایم را دریافت کنم.

وی با اشاره به خرید بلیت ها گفت: دوست داشتم پردیس چارسو را برای تماشای فیلم ها انتخاب کنم اما سانس های این پردیس از همان دقایق ابتدایی پر شد و من موفق به خرید بلیت نشدم. این را هم باید بگویم که این روزها بازار سیاه عجیبی در فروش بلیت ها رخ داده که حتی به مبلغ ۲ میلیون تومان هم بلیت ها به فروش می رسد که به نظرم می شد راه این موضوع را بست.

جاوید عنوان کرد: برای ما اطلاع رسانی دقیق شکل گرفت حتی من روز گذشته موفق به آمدن به این پردیس نشدم با این وجود دوباره پیامکی برای من آمد و یادآوری کرد که امروز برای دریافت بلیت ها مراجعه کنم.

مهدی شکری آذر مدیر پروژه فروش بلیت های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز به خبرنگار مهر گفت: همانطور که پیش بینی می شد در دقایق ابتدایی فروش به دلیل استقبال خوبی که مخاطبان جشنواره از پیش فروش اینترنتی داشتند تمام سانس هایی که در سینماهای ممتاز و درجه یک بود به سرعت فروخته شد و ما  از روز جمعه و شنبه تحویل حضوری را آغاز کردیم و به دلیل بار ترافیکی کم پردیس ملت در روز جمعه، چیزی حدود ۷۰ درصد بلیت ها را در این روز ارایه دادیم. ضمن اینکه ما در حال تحویل بلیت های آن دسته از افرادی هم هستیم که مایل به دریافت بلیت ها به صورت پیکی بودند. تا این زمان هم اکثر آنها بلیت هایشان را دریافت کردند.

به دلیل بار ترافیکی کم پردیس ملت در روز جمعه، چیزی حدود ۷۰ درصد بلیت ها را در این روز ارایه دادیم. ضمن اینکه ما در حال تحویل بلیت های آن دسته از افرادی هم هستیم که مایل به دریافت بلیت ها به صورت پیکی بودندوی درباره اینکه به برخی از افراد پیامک چگونگی دریافت بلیت ها ارسال نشده است، اظهار کرد: برخی به دلیل اینکه پیامک های تبلیغاتی خود را بسته اند این اس ام اس ها را دریافت نکرده اند. البته ما لیست آنهایی را که موفق به دریافت اس ام اس نشده اند داریم و با آنها تماس می گیریم. به طور کلی روش های برقراری ارتباط با کسانی که بلیت ها را پیش خرید کرده اند، از طریق ایمیل، اس ام اس و تلفن است که ما از این سه طریق با آنها ارتباط برقرار کردیم و مشکل چندانی از این لحاظ نداریم.

شکری آذر درباره اینکه امکان پیک کردن برای افراد خارج از تهران وجود نداشته است، بیان کرد: حومه تهران را پوشش دادیم اما درباره شهرستان ها فقط تا یک محدوده را می توانستیم پوشش بدهیم. همچنین ما با یکی از  شرکت های سرویس دهی که می توانست به ما تعهد خوبی بدهد قرارداد بستیم تا از طریق آنها پاکت بلیت ها را ارسال کنیم. ما از آنها تعهد گرفتیم که مشکلی پیش نیاید و خوشبختانه این بلیت ها تا الان به خوبی تحویل داده شده اند. در شهرستان های اطراف با روش های پستی و حضور فیزیکی ارتباط برقرار می کنیم که البته تعداد آنها بسیار محدود است و این موضوع را هم مرتفع می کنیم.

وی اظهار کرد: ما بلیت ها را تا ساعت ۱۹ امروز به صورت حضوی تحویل می دهیم و با آن دسته از افرادی که موفق نمی شوند به صورت حضوری به پردیس مراجعه کنند که البته انگشت شمار هم هستند، تماس می گیریم و به هر صورتی که شده بلیت ها را تحویلشان می دهیم.

شکری آذر در پایان عنوان کرد: سال گذشته مشکلات عدیده ای وجود داشت که در هیچ دوره ای آنها را تجربه نکرده بودیم اما امسال به لطف خدا فعلا مشکلی پیش نیامده است.