«کار کثیف» سینمای ایران کوتاه می شود

خسرو معصومی کارگردان سینما و تلویزیون که پس از 3 سال در جشنواره فیلم فجر با «کار کثیف» شرکت کرده بود در مورد فیلم خود گفت: بعد از «فیلم تابو» که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر به نمایش درآمد، امسال با «کار کثیف» به جشنواره آمدم. تمام تلاش من  این بود که فیلم با مردم ارتباط برقرار کند.

وی افزود: در فیلم سینمایی «کار کثیف» در مورد معضل بیکاری صحبت کردم. واقعیت این است که در 60 یا هفتاد دقیقه نمی شود حق مطلب را ادا کرد. این امر نیاز به تحلیل دارد. مدت فیلم دو ساعت و شش دقیقه است که برای اکران زمان آن کوتاه خواهد شد.

معصومی در ادامه ابراز داشت: ما در این سال ها توقع مخاطب سینما را نسبت به فیلم دیدن پایین آورده ایم. بالاخره سینما با تمام جنبه های خود مثل سرگرم کردن تماشاچیان، باید گاهی مخاطب را به فکر کردن وادار کند. من زمانی که فیلم ناخدا خورشید ناصر تقوایی را دیدم راه خانه ام را گم کردم. به دلیل اینکه این فیلم تاثیر بسیار عجیبی برمن گذاشت.

معصومی در ادامه افزود: فیلم سازان نباید شرایطی را ایجاد کنند که مردم از سینما گریزان شوند و هنر ما این است بر پرده سینما جاذبه ای ایجاد کنیم که مخاطب سینما دائما درگیر هنر هفتم باشند.

معصومی همچنین در مورد اکران «کار کثیف» در آینده افزود: زمان اکران را به طور دقیق نمی دانم، اما با یک شرکت پخش کننده برای زمان نمایش صحبت شده است. هم اکنون مشغول نوشتن فیلمنامه ای هستم که موضوع آن کولبران هستند. من همواره به دنبال ساختن فیلم هایی هستم که محور آن مشکلات مردم است. هنرمند همیشه در نوک پیکان یک جامعه است و باید بازگوکننده مشکلات جامعه باشد.