واکنش تند تهیه کننده سینما به اکران نشدن فیلمش بعد از چند سال

سعید عصمتی تهیه کننده سینما با گلایه از اکران نشدن فیلمش گفت: در این هفته اخیر می بینم که احمد نجفی و رضا درمیشیان با شیوه های متفاوت اعتراض های خود را بیان می کنند اما نمی دانم چرا  فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟»  با توجه به اینکه هیچ مشکلی برای اکران ندارد چرا تا الان اکران نشده است؟

وی افزود: من نه به باند، سازمان و ارگانی وصلم و نه لابی و رانت بازی کردم و بلدم، اما هنوز پشت در اکران ماندم.

عصمتی عنوان کرد: «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» با حضور در جشنواره فجر کاندیدای پنج جایزه اصلی جشنواره شد و آنجا هم با بی انصافی جایزه ندادند. فیلم من با معیارهای این کشور ساخته شده و به پلیس ارج می‌نهد، مقوله هایی که حتی باعث شده به خاطر آنها نتواند در جشنواره های خارجی حضور داشته باشد و مهم هم نیست، چون برای این مملکت فیلم ساختم.

این تهیه کننده سینما اظهار داشت: من با پول شخصی این فیلم را ساختم اما برخی آقایان و خانم های فیلمساز پول های هنگفتی از بیت المال خرج فیلم های پرخرج خودشان می‌کنند، در صورتی که در آخر همه هم به ضرر می رسند. از انواع تبلیغات مجانی هم استفاده می‌کنند و در بهترین زمان اکران هم دارند؛ ما هیچ نوع از این امکانات را نمی خواهیم و با سرمایه شخصی فیلم ساختیم. علاوه بر اینکه به فیلم اجازه اکران ندادند، هیچ بهایی هم به آن نمی دهند!

این تهیه کننده افزود: متاسفانه تنها دستمزد ما از سینماست. ما چکار کنیم که ژن خوب نداریم و بچه نماینده مجلس نیستیم و به گروه های چپ و راست وصل نشدیم؟! از همه بدتر وقتی برای اکران مراجعه می‌کنیم، می گویند «زمان اکران را به شما اطلاع می‌دهیم!». این جمله چه معنی دارد؟!

عصمتی در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان کرد:  فیلمی که اصلاحیه آن در حد یک کلمه (زدمش) بوده، چرا نباید اکران شود؟!