همه چیز درباره سری جدید «کافه فیلم»

سعید بشیری تهیه‌کننده سری جدید برنامه تلویزیونی «کافه فیلم» درباره نحوه و ملاک انتخاب فیلم‌ها در این برنامه توضیح داد: این برنامه هر هفته به صورت روتین پخش می‌شود و در انتخاب فیلم‌ها سعی می‌کنیم به سلایق مختلف مخاطب توجه کنیم.

بشیری اضافه کرد: علاوه بر این‌ها در انتخاب فیلم‌ها به مناسبت‌های مختلف شادی و عزا و ... و نیز داشته های آرشیو سازمان هم دقت می‌کنیم.

تهیه‌کننده برنامه سینمایی «کافه فیلم» در پاسخ به این سؤال که آیا سابقه ساخت برنامه‌های این‌چنینی را داشته است، گفت: بله، در سال ۱۳۸۶ برنامه‌ای به نام «دو قدم مانده به صبح» طراحی کردم که در آن برای اولین بار همه رشته‌های هنری در رسانه ملی صاحب پاتوق شدند.

وی افزود: تا قبل از «دو قدم مانده به صبح» حتی اهالی سینما پاتوق رسانه‌ای نداشتند و این ایده برای اولین‌بار توسط من مطرح شد که اجرای بخش مربوط به سینمای آن را کارشناس- ‌مجری و کارگردان تلویزیون و سینما، فریدون جیرانی برعهده داشت.

بشیری درباره انتخاب اکبر نبوی به‌عنوان مجری برنامه «کافه فیلم» اظهار کرد: از بین گزینه‌های مختلفی که برای اجرای این برنامه مطرح شده بود، به پیشنهاد همکارم آقای عباس یوسفیان و سپس موافقت مدیران شبکه، از  اکبر نبوی منتقد سینما دعوت کردیم و وی نیز دعوت ما را پذیرفت. به نظرم نبوی به سبب دانش سینمایی و تسلطی که به فضای سینما دارد، انتخاب خیلی خوبی است.

تهیه‌کننده برنامه «کافه فیلم» با اشاره به اینکه محل ضبط برنامه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، گفت: در برنامه سعی می‌کنیم درباره حال و هوای سالی که فیلم در آن ساخته شده، مسائل پشت صحنه و موضوعاتی که برای مردم جذاب است، صحبت کنیم و گفت‌وگوها خیلی تخصصی نباشند.

 بشیری با اشاره به اینکه به همراه عباس یوسفیان کارگردانی و تهیه این برنامه را برعهده‌دارند، دیگر عوامل «کافه فیلم» را برشمرد: داود عباسی، محمدرضا لحمی و اسلام عباسی تصویر برادران، محمد فرضعلیان و امیررضا بشیری دستیاران تصویر، سحر یاوری تدوینگر، ابراهیم جباری صدابردار،  محسن یگانه مدیر تولید، علی میرزایی گرافیست، فرشاد حسنی و امیر آزاد سازندگان تیتراژ ابتدا، مجید خلج چهره پرداز،  طاها گل کار زاده طراح صحنه،  حسین یوسفیان دستیار کارگردان و حسین عابدینی مدیر صحنه.

«کافه فیلم» هر پنجشنبه ساعت ۲۱:۰۰ با پخش یک فیلم سینمایی و گفت‌وگویی ۳۰ دقیقه‌ای با کارگردان اثر پخش شده، میهمان خانه‌های مخاطبان شبکه «آی‌فیلم» می‌شود.