انتقاد شدید از نحوه اکران فیلم ها در اسفندماه

رضا سعیدی‌پور عضو هیات مدیره انجمن سینماداران درباره وضعیت فروش فیلم‌ها در اکران اسفندماه گفت: ما در دو سال گذشته، اسفند‌ماه پررونقی داشتیم زیرا بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر فیلم‌های پرفروش اکران می‌شدند و اکران خوبی در اسفندماه شاهد بودیم.  بعد از جشنواره فیلم فجر یکی دو فیلم خوب اکران شد. سال گذشته فیلم «خوب بد جلف» در روزهای آخر بهمن ماه اکران شد همچنین فیلم «من سالوادور نیستم» در دو سال گذشته در اسفندماه اکران شد. 

وی ادامه داد: این اکران‌ها کمک بزرگی به فروش سینمای ایران کرد و شاهد رونق سینماها در ماه اسفند بودیم اما امسال فیلمی نداشتیم که قد و قواره دو سال پیش باشد. فیلم های ضعیف که کف فروش‌شان را نتواستند پر کنند، عوض نشدند و در اسفندماه ادامه یافتند.

مدیر پردیس سینمایی آزادی تاکید کرد: وقتی شورای صنفی نمایش امکان اکران فیلم ها را برای دو یا سه هفته در اسفندماه فراهم نکرد اسفندماه بی رونق ماند.

وی ادامه داد: آئین نامه اکران با عنوان  نظام نامه هنوز به صنوف ابلاغ نشده است و  سردرگمی در اکران عید را شاهد هستیم. هنوز سرگروه ها مشخص نیست. سینما چارسو را به عنوان سرگروه اعلام کردند مدیر سینما در نامه ای اعلام کرده است که امکان سرگروهی سینما را ندارد، یک بلاتکلیفی دیده می شود و  اسفند‌ماه در این اوضاع نابسامان از دست رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که برای روزهای باقی مانده اسفند چه تصمیمی باید اتخاذ شود گفت: بهترین راه این است از 21 اسفند فیلم‌های  عید اکران شود و حداقل 10 روز آخر اسفندماه شاهد رونق سینماها باشیم. بسیاری از سینماها در این شرایط امکان پرداخت‌های این ماه را نخواهند داشت.