«نماینده» و بررسی «بودجه تخیلی»

چهارمین شماره ماهنامه «نماینده» همزمان با روزهای پایانی سال ۹۶ منتشر شد که به بررسی بودجه ۹۷  در گفت وگو با کارشناسان از جمله محسن رضایی "دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام" پرداخته است.

ماهنامه نماینده در پرونده گزارش خبری خود به سراغ طرح انتقال پایتخت رفته و در گفت‌وگویی با ابولفضل ابوترابی طراح این طرح آن را مورد بررسی و موشکافی دقیق قرار داده است.

پرونده تذکر و اخطار این شماره نیز با عنوان «عیار اقدام عمل» به بررسی تحقق شعار سال پرداخته است.

نماینده در پرونده «پیش از دستور» خود که آن را «چرخه معیوب» نامگذاری کرده بصورت موشکافانه به موضوع سوال و استیضاح پرداخته است. همچنین در بخش دولت به موضوع آشفتگی فضای مجازی پرداخته شده که آذری جهرمی وزیر ارتباطات به چرایی آن پاسخ گفته است.

ازدواج و مشکلات قبل از آن هم یکی دیگر از موضوعاتی است که «نماینده» در پرونده قوانین بر زمین مانده به آن پرداخته و به بررسی چرایی عدم توجه به موضوع ازدواج آسان اشاره کرده است.

این ماهنامه در پرونده مخالفین و موافقین به مقوله FATF پرداخته و در گفتاری با نقوی حسینی، جلیلی، رحیمی، فلاحت پیشه، کنعانی مقدم و... به بررسی تبعات همکاری با این سازمان بین دولتی پرداخته است.

در پرونده پارلمان شهریِ چهارمین شماره ماهنامه «نماینده» همچنین به بررسی عملکرد شورای عالی استانها پرداخته شده است.

پرونده «صحن علنی» نیز با عنوان «تقاطع اصلی و فرعی»   اولویت سنجی مجلس و نمایندگان در اظهارات و اقداماتشان به بحث و گفت و گو گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در پرونده طرحها و لوایح معطل مانده، طرح انتصاب افراد در مشاغل حساس مورد توجه قرار گرفته است. پرونده «منهای پایتخت» نیز امینی نماینده مردم ایلام، عابدی نماینده مردم اصفهان، همتی نماینده سمنان، رضیان نماینده قائم شهر و سوادکوه، احمدی نماینده زنجان، کاظمی باباحیدری، نماینده اردل و فارسان و موسوی نماینده یزد هر یک در گفتاری به بررسی مشکلات حوزه های انتخابیه پرداخته اند.

و در آخرین پرونده از این ماهنامه هم به مقاطع تاریخ ساز مجلس دوم اشاره شده و اسدالله بادامچیان خاطرات خود از حضورش در مجلس دوم را بازگو کرده است.