«مصادره» برنده اکران نوروزی/«تگزاس» حذف شد

با توجه به اینکه تنها ۱۳ روز به پایان سال جاری و آغاز سال ۹۷ باقی مانده است، سینمای ایران در انتظار مشخص شدن فیلم هایی است که در اکران نوروزی روی پرده می روند.

هرچند تا امروز آیین نامه شورای صنفی نمایش که این روزها با نام نظام نامه اکران از سوی سازمان سینمایی رسانه ای شد به صنوف ابلاغ نشده است، اما از گوشه و کنار نام برخی از فیلم ها برای اکران نوروزی اعلام می شود.

در این میان نام اولین فیلمی که اکران آن در نوبت نوروز قطعی شده به گوش می رسد فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی است. این اثر سینمایی در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد و آنچه در پرونده این فیلم جلب توجه می کند سرمایه گذاری محمد امامی در آن است.

«مصادره» در کنار چهار فیلم دیگر سینمایی توسط شرکت «فیلمیران» برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کرده بود و با توجه به اینکه هر دفتر نمی تواند بیش از ۲ فیلم در هر فصل اکران داشته باشد از این بین «مصادره» برای اکران نوروزی انتخاب و فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی از این گردونه حذف شده است. با این حساب «تگزاس» اولین قربانی اکران نوروزی شرکت پخش فیلمیران است.

حال باید دید فیلم های بعدی که قرار است با قدرت صاحبان فیلم ها در نوروز اکران شود، چه گزینه هایی هستند.