"جعبه سیاه" ؛ فیلمی با موضوع زندگی یک پدر شهید

صادق پروین آشتیانی کارگردان سریال "سه شنبه شب" درباره فعالیت های خود گفت: یکی دو اثر برای کارگردانی پیشنهاد شده است اما تصمیم گرفته ام به بعد از عید نوروز موکول شود. ممکن است در سال جدید ساخت یک فیلم سینمایی را آغاز کنم اما هنوز تصمیم برای شروع هیچ کدام از اثرات تلویزیونی یا سینمایی نهایی نشده است.

وی در همین راستا افزود: در حال حاضر فیلم سینمایی "صدای منو می شنوی" را که سال گذشته با حضور پرویز پور حسینی، نگار عابدی و سعید داخ تولید شد آماده برای اکران دارم که هنوز زمان آن مشخص نشده است و احتمالا اوایل سال 97 اکران خواهد شد.

کارگردان سریال "سه شنبه شب" درباره اثر جدید سینمایی خود که تصمیم به ساخت آن را دارد اظهار کرد: این اثر "جعبه سیاه" نام دارد و یک ملودرام اجتماعی و با موضوع رازهای افراد است که قرار بود پاییز سال گذشته ساخته شود که به دلیل مسائل مالی متوقف ماند و اگر این مسائل هموار شود اواخر بهار ساخت آن کلید خواهد خورد.

پروین آشتیانی به موضوع اثر جدید خود اشاره کرد و افزود: محتوای فیلم سینمایی "جعبه سیاه" داستان یک پدر شهید است که در انتظار بازگشت فرزند شهیدش به سر می برد، این فیلم موضوع خاص خود را دارد. لیستی از بازیگران مورد نظر خود را برای بازی تهیه کرده ایم که تا ساخت اثر آغاز نشود نمی توان از حضور جدی بازیگران نام برد. ممکن است اکران "جعبه سیاه" در اواخر سال 97 باشد.

وی درباره وضعیت اکران فیلم های سینمایی بیان کرد: شرایط اکران خوبی برای فیلم ها وجود ندارد و اصولا حجم تولیدات سینمایی کشور از حجم اکران بالاتر است به همین دلیل برخی فیلم ها تا دو سال در انتظار اکران می مانند و در نهایت اکران بسیار مختصر و نامناسبی برای آنها در نظر گرفته می شود که به اصطلاح فیلم در اکران می سوزد.

این کارگردان ادامه داد: در اکران اصولا اولویت با فیلم های جذاب و پرفروش است و این مسئله در حق فیلم هایی که کمدی نیستند و بازیگران سوپراستار در آن حضور ندارند اجحاف ایجاد می کند که امیدواریم راهکاری برای این شرایط اندیشیده شود.

پروین آشتیانی درباره علت چینش موجود در اکران سینما اظهار کرد: این شیوه اکران در فیلم های سینمایی مجموعه ای از تصمیمات شورای اکران، تصمیم گیرندگان وزارت ارشاد و سینماداران است. این شیوه تصمیم گیری طبیعتا اشکالی هم ندارد چون اکثریت به دنبال رونق بیشتر سینما هستند و سینمادار هم به نوعی حق دارد، اما می توان راهکارهایی یافت تا فیلم هایی که خیلی با مولفه های مدنظر تصمیم گیرندگان ساخته نشده است قربانی نظام کنونی در اکران نشوند.

وی به موضوع اکران هنر و تجربه پرداخت و خاطرنشان کرد: اکران در سینمای هنر وتجربه از بدو تاسیس بد نبود اما بعدها خود تبدیل به یک معضل شد و تصمیم گیرنده اصلی به طور شخصی تصمیم خود را اتخاذ می کرد، در سینمای هنر و تجربه می توانست فیلم ها به شکل خوبی اکران شوند اما راهکار خوبی در این نوع سیستم وجود نداشت.