جزئیاتی از کنسرت کیتارو در ایران

کنسرت موزیسین مطرح ژاپن در تاریخ 16، 17 و 18 اردیبهشت در تهران و سالن وزارت کشور برگزار خواهد شد، همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای او در شهرهای دیگر ایران انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این برنامه، ماسانوری تاکاهاشی ملقب به «کیتارو» که سه سال پیش در تهران به اجرای برنامه پرداخت،با گلچینی از بهترین و جدیدترین آثارش در تاریخ 16، 17 و 18 اردیبهشت در سالن وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت.

این موسیقدان سبک «نیو ایج» برای این اجرا کنداکتوری کاملا متفاوت نسبت به اجرای قبلی‌اش در ایران را در نظر گرفته است و با همراهی اعضای گروه خود روی صحنه خواهد رفت.

علی چراغعلی - تهیه کننده کنسرت کیتارو در ایران- درباره جزئیات بیشتر این کنسرت و آغاز روند بلیت فروشی آن توضیح داد:خوشبختانه تمام روند اداری صدور مجوزهای لازم برای این کنسرت انجام شد و با صدور مجوزهای لازم بلیت فروشی این کنسرت از طریق سایت «تیوال» انجام خواهد شد.

او ادامه داد: این اجرا نسبت به اجرای قبلی کیتارو در ایران، صد در صد متفاوت خواهد بود و بر اساس برنامه‌های سال 2018 کیتارو در تور جهانی‌اش روی صحنه خواهد رفت.

همچنین این برنامه برای اجرا در برخی شهرستان‌ها کشور نیز برنامه‌ریزی شده است که به محض قطعیت تاریخ و مکان برگزاری برنامه، جزئیات تور کنسرت‌های کیتارو در شهرهای مختلف ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

کیتارو سال‌هاست که در آمریکا و شهر سانفرانسیسکو ساکن است و موسیقی خود را که برگرفته از اصوات طبیعت است، عمدتا در استودیوی شخصی‌اش در کوه‌های ژاپن می‌سازد.

«کیتارو» که هرگز معلم نداشته، آموخته‌است که تنها به گوش‌ها و احساسات خود اعتماد کند. باورش دشوار است، ولی یکی از بزرگ‌ترین آهنگ سازان جهان سواد موسیقی به مفهوم کلاسیکش را ندارد. کیتارو می‌گوید: من هرگز تحصیل نکرده‌ام. من نمی‌توانم نت‌های موسیقی را بخوانم یا بنویسم. اما انگشتانم حرکت می‌کنند و من متعجب می‌شوم که این موسیقی از کجاست. من آهنگ‌هایم را می‌نویسم ولی در واقع آن‌ها متعلق به من نیستند. آواهایی هستند که از درون من می‌جوشند و به من آرامش می‌دهند.

گفتنی‌ است بلیت فروشی کنسرت «کیتارو» از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 8 فروردین از طریق سایت «تیوال» آغاز خواهد شد.