محکومیت غیرقابل باور بازیگر مشهور به 5 سال زندان

شکار غزال کمیاب هندی در سال ۱۹۹۸ موجب شد تا دادگاهی در هند امروز سلمان خان را به زندانی پنج ساله محکوم کند. در حالی که دیگر بازیگران همراه وی شامل سیف‌علی خان، تبو، سونالی باندور و نیلام کوتاری بی‌گناه شناخته شده‌اند یک انجمن حمایت از حیوانات اعلام کرده قصد دارد دادخواستی برای مجرم شناخته شدن آنها نیز ارایه کند.

سلمان خان کشتن دو غزال هندی را در جریان تیراندازی در دهکده‌ای در کنکانی در ۲-۱ اکتبر ۱۹۹۸ تکذیب کرده است. او بر مبنای قانون ۵۱ حمایت از حیات وحش که حدقل ۶ سال و حداقل یک سال برای چنین اقدامی را تعیین کرده است، گناهکار شناخته شد.

گفته شده سلمان خان تقاضای تجدید نظرکرده و این دادگاه جمعه صبح تشکیل می‌شود و او باید امشب را در زندان مرکزی جودپور بگذراند.

وی به پرداخت یک جریمه ۱۰ هزار روپیه‌ای نیز محکوم شده است.

این بازیگر سال ۱۹۹۸ برای تیراندازی به این دو غزال در جریان فیلمبرداری فیلم «ما همه با هم هستیم» به زندان افتاد اما به سرعت آزاد شد.

در این دادگاه که به دادخواست گروه حمایت از حیات وحش از آن زمان ادامه یافته است ۲۸ نفر شهادت دادند که شاهد این صحنه بودند. در طول دو دهه اخیر سلمان خان به دفعات اظهار کرده که تیراندازی نکرده است و شلیک هوایی کرده بود. اظهاراتی مبنی بر این که این دو غزال توسط سگ‌های شکاری کشته شدند نیز در دادگاه مطرح شد.

وی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۹ ادعا کرده بود که یک گوزن را نجات داده و به وی غذا  داده بود.

سلمان خان از ستارگان بزرگ بالیوود است. وی برای زیر گرفتن مردان بی‌خانمان و کشتن یکی از آنها نیز سال‌ها دادگاهی و سرانجام آزاد شد.