نمایشگاه کتاب و حاشیه‌های ناتمام مکان برگزاری

اگرچه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) با توجه به گفته های مسئولان و دیده ها و شنیده‌ها، باعث رونق گرفتن این نمایشگاه شد؛ اما انتقادهایی را هم به دنبال داشت.

به عنوان مثال محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، در آخرین صحبت‌هایش از برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در درون شهر گلایه کرد و گفت: بهتر است دولت تدبیری برای برگزاری این نمایشگاه ها در خارج از شهر بیاندیشد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تأکید کرد: بهتر است که در آینده روی شهر آفتاب سرمایه گذاری کنیم. عرصه نشر کشور در شهر آفتاب به سوی حرفه ای شدن می‌رود.

در این میان برخی از ناشرانی که در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده اند، معتقدند که ناشران فعال و مطرح کشور در نمایشگاه امسال حضور جدی تری داشته اند و این امر تاثیر بسزایی در رونق کار بازار نشر کشور و نمایشگاه کتاب داشته است.

برخی دیگر از ناشران نیز باور دارند که شهر آفتاب به شرط تامین زیرساخت های لازم و کافی، بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.

به نظر می رسد؛ مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب و مدیران شهری باید به این امر توجه بیشتری بکنند که نمایشگاه کتاب تهران باید در جایی برگزار شود که به کاهش ترافیک شهری بینجامد و در عین حال دسترسی آسان مخاطبان به نمایشگاه را به دنبال داشته باشد.

البته مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب در دوره فعلی آن تلاش کرده اند که با ‌کاهش ظرفیت پارکینگ نمایشگاه و اختصاص بخشی از ظرفیت پارکینگ به وسایل حمل و نقل عمومی، مردم را به استفاده از این وسایل ترغیب کنند.