3 بخت اصلی نخل طلای «کن»

«لازاروی خوشحال» از ایتالیا، «جنگ سرد» از لهستان و «سوختن» از کره جنوبی جزء مهمترین شانس‌های کسب نخل طلای کن 2018 هستند.

درام سیاه و سفید «جنگ سرد» به کارگردانی «پاول پالیکوفسکی» کارگردان برنده اسکار لهستانی بیشترین توجهات را به خود جلب کرد.

«جنگ سرد» روایتگر داستانی عاشقانه در دوران پس از جنگ جهانی لهستان بین یک موسیقی‌دان و یک خواننده جوان است که به عضویت یک گروه موسیقی تحت حمایت کمونیست‌ها درآمده است. «پالیکوفسکی» کارگردان این فیلم، در سال 2013 نیز با فیلم سیاه و سفید «آیدا» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم زبان خارجی اسکار شد.

فیلم «داگمن» ساخته «متئو گارونه» کارگردان ایتالیایی بر اساس داستانی واقعی درباره یک نظافتچی سگ است که به تدریج وارد رابطه‌ای خطرناک با یکی از تبهکاران شهر می‌شود. این فیلم نیز توجه منتقدان را به خود جلب کرده است.

فیلم «سوختن» ساخته «لی چانگ دونگ» یکی از کارگردانان شناخته شده در جشنواره کن است که امسال با اقتباسی سینمایی از داستان کوتاه نوشته «هاروکی موراکامی» به کن بازگشته است. این فیلم درباره اتفاقاتی است که میان سه فرد جوان روی می‌دهد که هر کدام شیوه خاص زندگی خود را دارند. این فیلم نیز از بخت‌های اصلی بردن نخل طلایی کن محسوب می‌شود.

«پیتر بردشا» منتقد سینمایی گاردین فیلم «لازاروی خوشحال» ساخته «الیس رورواچر» کارگردان ایتالیایی را دارای بالاترین شانس برای تصاحب نخل طلای کن می‌داند.

روزنامه گاردین پیش‌بینی خود را از برندگان این دوره جشنواره کن 2018 به قرار زیر اعلام کرده است:

نخل طلای بهترین فیلم: «لازاروی خوشحال» به کارگردانی «الیس رورواچر»

جایزه بزرگ هیأت داوران: «جنگ سرد» «پاول پالیکوفسکی»

جایزه هیأت داوران: «سوختن» به کارگردانی «لی چانگ-دونگ»

بهترین کارگردانی: «متئو گارونه» برای فیلم «داگمن»

بهترین فیلمنامه: «نوری بیلگه جیلان»، «ابرو جیلان» و «آکین آکسو» برای فیلم «درخت گلابی وحشی»

بهترین بازیگر مرد: «یو آ یین» برای بازی در فیلم «سوختن»

بهترین بازیگر زن: «ژوانا کولیگ» برای بازی در فیلم «جنگ سرد»