باز هم نبرد دنباله دار «جومانجی» با «جنگ ستارگان»

دواین جانسون تاریخ رسمی اکران دنباله فیلم «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» محصول کمپانی سونی را روز سیزدهم دسامبر سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است.

به این ترتیب این فیلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده درست یک هفته پیش از فیلم «جنگ ستارگان:‌ اپیزود ۹» محصول دیزنی و لوکاس فیلم اکران خواهد شد. تام راتمن رییس هیات مدیره کمپانی سونی پیکچرز در ماه آوریل و طی مراسم سینماکان اعلام کرده بود که برای فیلم «جومانجی» که در سال ۲۰۱۷ توانست فراتر از انتظارها عمل کند و تبدیل به یک بلاکباستر شود، دنباله‌ای ساخته خواهد شد که تقریبا نزدیک کریسمس سال آینده روی پرده‌های سینما خواهد رفت.

با نقش‌آفرینی جانسون و کوین هارت، «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» توانست ۴۰۴ میلیون دلار در باکس ‌آفیس آمریکای شمالی و ۵۵۷ میلیون دلار در باکس ‌آفیس بین‌المللی کسب کند. این فیلم در نخستین آخر هفته اکران خود همان‌طور که انتظار می‌رفت پشت سر «جنگ ستارگان: آخرین جدای» قرار گرفت، اما توانست در دستاوردی غیرعادی در پنجمین هفته اکران خود به رتبه اول باکس آفیس صعود کند و سه هفته بعد از آن هم در صدر باقی بماند.

در دنباله این فیلم جانسون، هارت، جک بلک و کارن گیلان یک بار دیگر نقش‌های خود در فیلم اول را ایفا می‌کنند و انتظار می‌رود جیک کازدن هم دوباره روی صندلی کارگردانی بنشیند. مت تولماک همراه با تیم تهیه خود در کمپانی سِوِن باکس پروداکشنز مسئولیت تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده خواهد داشت.

فیلم «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» خود دنباله‌ای برای فیلم بسیار محبوب سال ۱۹۹۵ «جومانجی»‌ با نقش‌آفرینی رابین ویلیامز فقید بود. داستان این فیلم در زمان حال به وقوع پیوست و درست مثل داستان فیلم «کلوب صبحانه» درباره چهار دانش‌آموز دبیرستانی بود که با هم توبیخ شده بودند. این چهار نفر برای انجام کار توبیخی به زیرزمین مدرسه فرستاده می‌شوند که از آنجا پس از فعال کردن بازی جومانجی، وارد دنیای آن می‌شوند.

جانسون خبر اکران دنباله «جومانجی» را چهارشنبه در اینستاگرام خود اعلام کرد. او نوشت: این فیلم در قلب من جا دارد و بسیار متشکرم که تمام شما هواداران فیلم ما را تبدیل به یک غول جهانی با فروش بیش از یک میلیارد دلار کردید. بی‌صبرانه منتظرم شما ببینید ماجراجویی‌ها و شخصیت‌های جدید ما برای‌تان چه چیزهایی به ارمغان می‌آورند تا کریسمس زودتر از راه برسد.