تابستانی پر نشاط با برنامه های مفرح رادیو ایران

محمد جعفر محمد زاده مدیر رادیو ایران درباره برنامه های تابستانی این شبکه رادیویی اظهار کرد: رادیو ایران چندین برنامه ویژه برای تابستان ۹۷ دارد که الزاما تمام این برنامه ها جدید نیست و بازتولید هم داریم.

وی با اشاره به راه اندازی مسابقه ای طنز در برنامه «صبح جمعه با شما» گفت: قرار است یک مسابقه در برنامه «صبح جمعه با شما»اجرا شود که خود مخاطبان آن را رقم می زنند.

این برنامه که هر هفته صبح های جمعه پخش می شود علاقمندانی دارد که گاهی در آن زمان ممکن است موفق به شنیدن آن نشوند و به همین دلیل به صورت گزیده و گلچین عصرهای جمعه یک ساعت و در طول هفته منتخبی ۱۰ دقیقه ای از صبح جمعه را برای این علاقمندان روی آنتن می بریم.

مدیر رادیو ایران با اشاره به تولید یک مجله طنز رادیویی بیان کرد: یکی از برنامه های جدید ما ساخت مجله ای رادیویی است که در آن فضای یک تحریریه شبیه سازی شده است.این تحریریه متشکل از سردبیر، روزنامه نگاران ،خبرنگاران و سایر عوامل است که زمان آن در حدود ۴۵ دقیقه است و عصرهای پنجشنبه روی آنتن می رود وسعی شده متناسب با نیاز مخاطب و با نگاهی انتقادی به موضوعات اجتماعی بپردازد.

محمد زاده با بیان اینکه اجرای این مجله طنز را علی زراندوز بر عهده دارد، اضافه کرد : 9 نویسنده روی تولید محتوایی این مجله طنز رادیویی با تهیه کنندگی احسان زارع کار می کنند که از پنجشنبه 14 تیر ساعت ۱۹ روی آنتن می رود.

وی با اشاره به برنامه «باشگاه ستاره ها» که پیش از این هم از شبکه پخش می شد، توضیح داد: عنوان این برنامه باقی می ماند اما با شروع فصل تابستان رویکرد آن تغییر می کند. رویکرد این برنامه تعاملی و قرار است در آن با چهره های حوزه های مختلف گفتگو شود و پخش آن هم به پنج شنبه ها منتقل می شود.

محمد زاده تصریح کرد : برنامه «پارک ساعی» نیز برنامه ای است که برترین های مسابقه «یک، دو، صدا» در آن حضور داشتند و در برنامه تابستانی قرار است برندگان بخش «برپاخند» در این مسابقه برنامه هایی برای «پارک ساعی» داشته باشند ضمن اینکه برنامه طنز کوتاه«خندونک» نیز هر روز صبح از رادیو ایران پخش خواهد شد.

محمد زاده با اشاره به برنامه های گروه فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی ایران گفت: دربرنامه «تالار آیینه» که روزهای یکشنبه و سه شنبه پخش می شود ،کتابهایی پیرامون مدیریت اوقات فراغت ،همچنین رمان ها و داستان های برگزیده معرفی می شود.همچنین «فرهنگ مردم» به معرفی بازی های محلی می پردازد ودر «کافه هنر» در باره کلاس های فرهنگی ،برنامه های فرهنگسراها در تابستان ،کتابخوانی و مکان های گردشگری صحبت می شود.برنامه روزانه «نیشدارو» با موضوع چگونگی گذراندن اوقات فراغت شوخی می کند و به ترویج فرهنگ صحیح این اوقات می پردازد ودر «حوض نقره» فیلم های فاخر ایرانی معرفی می شود.ضمن اینکه در برنامه های «راه شب » موضوعات کتابخوانی ،گردشگری داخلی ،معرفی اماکن فرهنگی ،موزه ها برای بازدید و کنکاش مخاطبان و اوقات فراغت مطرح می شود.

وی با اشاره به برنامه های گروه جامعه این شبکه رادیویی گفت: در برنامه «ردپای حادثه» پرونده ای در خصوص اوقات فراغت تشکیل شده است .ضکن اینکه در «ایران را بشنویم» با مسئولان حوزه اوقات فراغت گفتگو خواهد شد.

مدیر رادیو ایران تصریح کرد : برنامه «میزبان» که توسط گروه دانش و اقتصاد تهیه می شود،با حضور کارشناسان میزگردی درباره مدارس فوتبال برگزار می کند. دو برنامه «نمودار» و «خاص باشید» به موضوع کارآفرینی و کارگاه های آموزشی تفریحی می پردازد و موضوعات کلاس های ایده پردازی ،طرح مهارت آموزی دربرنامه روزانه «رهاورد» مطرح می شود.«سیاره آبی» برنامه تخصصی محیط زیست به طبیعت گردی مسئولانه و«راهی به آبادی» به معرفی جاذبه های گردشگری روستایی به دانش آموزان می پردازد.

وی  در پایان به برنامه «ایرانشهر» اشاره کرد و گفت: برنامه ایرانشهر از برنامه های فاخر و ارزشمند عصرگاهی رادیو ایران است که بانقش آفرینی «کمال همنشین» هر روز عصر به مدت دو ساعت ارتباطی صمیمی با مخاطبان بر قرار می کند .

مدیر رادیو ایران گفت:«ایرانشهر» مطابق برنامه ریزی های انجام شده برنامه ای تعاملی است و هر روز به یکی از نقاط کشور سفر می کند و با هنرمندی تیپ های شناخته شده خود صدای رادیو ایران را به گوشه و کنار کشور می رساند.