«ثریا» ؛ به دنبال راهکار ثبات در بازار ارز و اقتصاد ایران

محسن مقصودی تهیه کننده و مجری تلویزیون درباره برنامه ثریا در روز چهارشنبه گفت: موضوع این هفته برنامه ثریا ایجاد ثبات در بازار ارز و راهکارهای کنترل سوداگری در اقتصاد ایران است که بنا بر مسائل اخیر در حوزه اقتصاد کشور انتخاب شده است.

وی در همین راستا افزود: برنامه چهارشنبه شب ثریا با حضور محمدرضا پور ابراهیمی از کمیسیون اقتصادی مجلس و محسن کلیمی از پژوهشگران ارز و اقتصادی روی آنتن می‌روند تا راهکارهای عملیاتی برای حال و روز اقتصاد امروز ایران را در این برنامه ارائه دهند.

تهیه کننده برنامه ثریا درباره محتویات تصویری برنامه امشب اظهار کرد: در کنار حضور مهمانان و بررسی وضعیت اقتصاد ایران و راهکارهای برون رفت از این وضعیت گزارش‌هایی نیز با موضوع اقتصاد تولید شده است که در طول برنامه پخش خواهد شد.

مقصودی با اشاره به مستندهای برنامه ثریا در یکشنبه‌ها افزود: موضوعاتی برای پخش در روز یکشنبه ارائه شده است اما هنوز تصمیمی مبنی بر این که کدام مستند از تلویزیون برای مخاطب پخش شود گرفته نشده است.

وی ادامه داد: البته فکر می‌کنم مستندی که روز یکشنبه از رسانه ملی پخش شود با توجه به وضعیت این روزهای اقتصاد کشور موضوع اقتصادی داشته باشد و روز یکشنبه مستندی اقتصادی روی آنتن رود.

این تهیه کننده درباره وضعیت موجود و نقش برنامه ثریا و برنامه هایی شبیه آن توضیح داد: ما تقریبا در یک جنگ اقتصادی با غرب قرار داریم و همه رسانه‌ها در این جنگ نقش مهمی دارند. باید تبیین شود که ریشه مشکلات  اقتصادی کشور کجاست. آیا ریشه در مسائل داخلی و برخی بی تدبیری هاست یا ریشه آن در تحریم های غرب است. مشخص شدن دلیل وضعیت موجود اقتصادی بسیار مهم است. فکر می‎کنم برخی از مشکلات به دلیل کم کاری‌ها در داخل است.

مقصودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقدینگی در کشور رها است و بدون هیچ کنترل و هدایتی به سمت بخش‌های سوداگرانه مثل زمین، مسکن، ارز و طلا سوق پیدا کرده در نتیجه مشکلاتی که می بینید به وجود می آید.  در بعد رسانه اگر بتوانیم با یک رویکرد فعال مشکلات را مطالبه کنیم بسیاری از مسائل برای مردم تبیین می‌شود و مسئولین نیز می‌توانند راهکارها را پی گیری کرده و این وضعیت بهبود پیدا کند.