بازهم انتقادات جنجالی "رشیدپور" /پاسخگویی مدیران جلوی دوربین

رضا رشیدپور مجری برنامه «حالا خورشید» قرار است عصر روز یکشنبه ۲۴ تیرماه مدیران شبکه سه را روی آنتن برنامه بیاورد و درباره حواشی جلوگیری از حضور کارشناسان خارجی در ویژه برنامه فوتبالی «۲۰۱۸» با آنها گفتگو کند.

این برنامه قرار است برای پاسخ به انتقادهای مردم از حضور نیافتن کارلوس پویول فوتبالیست مطرح اسپانیا در برنامه «۲۰۱۸» و همچنین حاشیه های ایجاد شده برای حمید استیلی روی آنتن رود.

طبق اطلاعات مهر، ناصر کریمان مدیرگروه اجتماعی شبکه سه به نمایندگی از این شبکه به برنامه «حالا خورشید» می آید تا درباره برخی انتقادها و سوالات مردمی پاسخ دهد.

این اتفاق در حالی می افتد که علی فروغی مدیر شبکه سه سیما نیز در نخستین پست صفحه اجتماعی خود با اشاره به در پیش گرفتن یک رویکرد انتقادی در شبکه سه، مخاطبان را به تماشای برنامه «حالا خورشید» در نوبت عصر روز شنبه ۲۳ تیرماه فراخوانده و بیان کرده بود: «از معروف ترین داستان های اساطیری یونان باستان، قصه آشیل است. قهرمان داستان نبرد تروآ (که مارا یاد بازی دیدنی برد پیت می اندازد) قدرتمند، بزرگ و بی رقیب به نظر می رسد، الا اینکه پاشنه او تنها نقطه ضربه پذیر اوست. از اینجا اصطلاح «پاشنه آشیل» در فرهنگ عامه ما رایج می شود. به رغم همه دشمنی های داخلی و خارجی با صداوسیما، این سازمان همچنان آشیل مانده است، آنقدر که کوچکترین اتفاقی روی آنتن امواج اجتماعی بعدی را ایجاد می کند اما بنظرم پاشنه این آشیل امروز فقدان گفتگوی مستقیم با مردم است.

اگرچه واقعا رسانه در خدمت مردم کار می کند ولی از فقدان این گفتگو برخی میانه داری می‌کنند و به اعتماد عمومی به رسانه لطمه می زنند. روایت مردم با همین نگاه طراحی و تولید شد و استقبال فوق العاده مردم برای توجه به این خلأ بود البته در سطحی دیگر... با همین نگاه پیشنهاد می کنم برنامه عصرگاهی شنبه حالا خورشید را ببینید.

با آقای رشیدپور عزیز قرار گذاشتیم جریان مطالبه گری از مسئولین را از خودمان آغاز کنیم. رشیدپور سوالات و شایعات و ابهامات را از یکی از مدیران ارشد شبکه خواهد پرسید و ایشان نیز پاسخ خواهند داد. ما در شبکه سه  از این به بعد ان شاءالله بیشتر با مردم گفتگو خواهیم کرد.»

برنامه عصرگاهی روز ۲۳ تیرماه «حالا خورشید» نیز با حضور کریمان روی خط تلفنی برنامه، پخش شد.

مدیران صداوسیما و حتی برنامه سازان این رسانه در بیشتر موارد نشان داده اند که راه نقد بر این رسانه بسته است و در صورت بیان انتقادها گاه آنها را نفی کرده و یا پاسخ های دندان شکنی بر نقدهایی که به آنها وارد شده است، داده اند ولی حال با این رویه ای که شبکه سه قرار است در پیش بگیرد گویی می توان به اتفاقات جدیدی در صداوسیما امید داشت.