از سرپرست جدید استقلال رونمایی شد

صبح امروز سیدرضا افتخاری استعفای خود را از مدیریت باشگاه استقلال برای مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ارسال کرد. مدیرعامل استقلال در متن استعفانامه خود اعلام کرده با اشاره به مشکلات شخصی و بیماری نیاز به ادامه درمان دارد و از همین رو نمی‌تواند به حضور در باشگاه استقلال ادامه دهد و از سمت مدیریت باشگاه استقلال در استعفا می‌دهد.

با توجه به مشکلات موجود وزیر ورزش و جوانان با استعفای افتخاری موافقت کرده و گفته می‌شود قرار است تا روز شنبه سرپرست مدیرعاملی و رییس هیات مدیره جدید آبی‌ها توسط مجمع و هیات رییسه استقلال معرفی شوند.

گفته می‌شود امیرحسین فتحی عضو تازه وارد هیات مدیره استقلال شنبه به عنوان سرپرست جدید استقلال معرفی خواهد شد. فتحی از مدیران بازنشسته شهرداری بوده و رابطه نزدیکی با افتخاری مدیرعامل مستعفی استقلال و سلطانی فر وزیر ورزش دارد و از همین رو با پیشنهاد افتخاری و موافقت وزیر به هیات مدیره آبی‌ها راه یافت.

نکته جالب اینکه فتحی با حسن کریمی مدیرعامل جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز روابط نزدیکی دارد و دوره‌ای کوتاه نیز به عنوان معاون وی با او کار کرده است. وی در اولین اظهارنظر خود پس از انتخاب بعنوان عضو پنجم هیات مدیره علت اصلی انتخابش را حل و فصل مشکلات مالی این باشگاه دانست.

فتحی چندی پیش جایگزین دکتر قریب در هیات مدیره باشگاه استقلال شد. در سابقه مدیریتی آقای فتحی، ۵۴ ساله، معاونت حقوقی و بین الملل باشگاه استقلال، ریاست کمیته انضباطی، کمیته حل اختلاف و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، مدیرعاملی باشگاه‌های فرهنگی - ورزشی بهمن و عقاب و ریاست هیات مدیره باشگاه برق تهران، عضو هیات مدیره، قائم مقام و معاونت اداری و مالی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دبیر کمیته فنی فدراسیون فوتبال و معاونت حقوقی و بین الملل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران دیده می‌شود.

امیرحسین فتحی فوق لیسانس حقوق قضایی از دانشگاه تهران است و با تصمیم مجمع عمومی باشگاه استقلال جایگزین دکتر قریب عضو مستعفی هیات مدیره این باشگاه گردید.