کار عجیب خواننده مشهور پاپ/ترجیح می دهم بدترین خواننده ایران باشم!

شهرام شکوهی خواننده پاپ در نشست خبری که امروز  برگزار شد، اظهار داشت: گفت: حمله قلبی به دلیل دیدار حساس ایران و پرتغال در جام جهانی و درگیری‌های شخصی باعث شد مدتی دوری از موسیقی را تجربه کنم اما در حال حاضر با برنامه‌های جدید آمدم تا حرکت جدید را آغاز کنم.

وی افزود:البته غیبتم در موسیقی، سبب خیر شد چرا که چند تک‌آهنگ خوب را آماده کردم.

خواننده پاپ ادامه داد: حمله قلبی من برای دیدار حساس ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ دلیل لغو کنسرت ۲۳ تیرماه  بود.

شکوهی با بیان اینکه پیش از کنسرت، تک‌آهنگی منتشر می‌کنیم،افزود: به زودی دو موسیقی تصویر هم آماده و منتشر می کنیم.

وی در خصوص استقبال کم از کنسرت ها به دلیل مشکلات معیشتی بیان کرد: بحثی که این روزها خیلی مطرح است، معیشت مردم است. بسیاری می‌گویند با گرانی بلیت کنسرت و هزینه‌های گزافی که برای حضور در کنسرت ها وجود دارد، شاید کنسرت برای یک خانواده با هزینه های جانبی، به ۸۰۰ هزار تومان برسد. بنابراین بسیاری ترجیح می دهند به جای کنسرت، پارک بروند.

شکوهی گفت:این روز ها کنسرت رفتن برای بسیاری به  آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است. به همین دلیل قیمت بلیت های کنسرت جدیدم را با میانگین قیمت 50 تومان فروختم.

این خواننده پاپ در خصوص فعالیتش در موسیقی گفت: شاید کنسرت رفتن برای خیلی‌ها دست نیافتنی شده است، اما این دلیل نمی‌شود که من هم به عنوان یک خواننده کار نکنم.

شکوهی با بیان اینکه من تحت هر شرایطی می‌خوانم، ادامه داد:در حال حاضر کنسرت می گذارم که بتوانیم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که موسیقی ادامه پیدا کند و چرخه موسیقی متوقف نشود. باید فکری به حال این روزهای موسیقی شود، چرا که با این روند در آینده نزدیک چرخه موسیقی متوقف می‌شود و نان خیلی‌ها بریده می شود.

وی با بیان اینکه من هم می توانستم کنسرت هایم را لغو کنم و برنامه ای برگزار نکنم اما این کار را نکردم، ادامه داد: خودم و تهیه کننده  از این کنسرت درآمدی کسب نمی کنیم  و فقط هزینه‌هایی که از آن به دست می آوریم را خرج عوامل می کنیم. ما با این شرایط کنسرت را برگزار می کنیم که مردم از کنسرت رفتن محروم نشوند.

این خواننده پاپ ادامه داد: خیلی ها می گفتند تو نگران معیشت مردم نیستی اما من نگران معیشت مردم هستم و بیشتر نگران کسانی هستم که با از بین رفتن کنسرت ها نانشان بریده می شود از این رو من در حدی که هزینه خواندنم را نگیرم می توانم به ارزانی بلیت کمک کنم. شاید برخی خوانندگان کنسرت شان را  مانند سیروان خسروی لغو کنند و مجبور شوند جریمه هایی هم به سالن ها پرداخت کنند که من به این کارشان تبریک می‌گویم اما ترجیح می‌دهم کنسرت را با قیمت پایین‌تر برگزار و از درآمد خودم صرف نظر کنم و کاری انجام دهم که کسانی که در عرصه موسیقی فعالیت می کنند همچنان در این کار بمانند و با سالن دار صحبت می کنیم که در پرداخت هزینه ها ما را یاری کند.

شکوهی در خصوص همکاری با اسپانسر ها بیان کرد: هیچگاه اسپانسر ها با این وضعیت جامعه و اقتصاد به سراغمان نمی آیند. آن ها سراغ بازار طلا رفتند و کسی دلش به حال فرهنگ نمی سوزد؛ چون سود آن بیشتر است. بسیاری گفتند می خواهی خودت را برای مردم لوس کنی؟ ترجیح می دهم با این کار خودم را برای مردم لوس کنم چه از این بهتر.

وی ادامه داد:میانگین قیمت بلیت کنسرت ۵۰ هزار تومان  و بالاترین قیمت بلیت کنسرت ۷۰ هزار تومان است.

این خواننده با بیان اینکه من هدف پوپولیستی از برگزاری کنسرت با بلیت ارزان ندارم، گفت: من اگر به جایگاهی رسیدم از مردم رسیدم و این ارزانی بلیت کنسرتم، جبران لطف مردم است. قیمت سینما ۲۵ هزار تومان است و اگر کسی با ۵۰ هزار تومان بیاید به کنسرت و دو ساعت موسیقی گوش کند من خوشحال می‌شوم. همچنین اگر کسی هم سالن مجانی در اختیار من قرار دهد، من هم برایشان مجانی می خوانم.

شکوهی در خصوص اهالی موسیقی بیان کرد: تا جایی که می‌دانم اکثر اهالی موسیقی از قشر مرفه جامعه نیستند و با موضوع کم پولی و بی پولی بیگانه نیستند. من شهوت پول و شهرت ندارم و فقط می خواهم اندک شادی برای مردم بیارم چون در این شرایط که مردم اوضاع معیشتی خوبی ندارند، بیش از همیشه به شادی نیاز دارند. نمی توانم همه ناگفته ها را بگویم، این روز ها دنیای موسیقی دنیای جالبی نیست. وقتی به خصوص موضوع مادیات و پول در موسیقی مطرح می‌شود می دانم با کاهشی که در قیمت کنسرتم گذاشتم، در آینده نزدیک من را به رگبار انتقاد می گیرند. روزی بود که من مدل لباس خاصی را در کنسرتم پوشیدم و همه انتقاد کردند اما چندی بعد همه خوانندگان همان مدل لباس را پوشیدند.

این خواننده پاپ ادامه داد:بسیاری می گویند با 200 تومان بلیت کنسرت، ما گران ترین و بهترین خواننده ایم اما من با بلیت ارزان کنسرتم، ترجیح می دهم بدترین خواننده باشم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که آیا کنسرتی برای قشر پایین دست جامعه می گذارید، اظهار کرد: هیچگاه کنسرتی برای پایین شهری ها نمی گذارم چون اعتقاد دارم که نباید میان مردم خط کشی شود.

سپهر بیگلری کارگردان کنسرت شهرام شکوهی نیز به انتقاد از برخورد مسئولان سالن های موسیقی پرداخت و گفت: برخی سلیقه ها  در برگزاری کنسرت ما را اذیت می کند و شیوه مدیریتی هر سالن به سالن دیگر متفاوت است و این کار ما را سخت می‌کند.

شکوهی در ادامه گفت: احساس می‌کنم موسیقی ما از مسیر درستش خارج شده؛ در شهر،ملودی، آوازخوانی و اجرای زنده دچار ضعف شده‌ایم. من ترجیح می‌دهم موزیسین یا خواننده نباشم که صدای ضبط شده در کنسرتم پخش کنم چرا که سلامتی من به دلیل موسیقی و استرس‌های آن به خطر افتاد.با این حال اگر خواننده ای حاضر باشد مجانی بخواند با منافی صحبت می کنیم تا کنسرتی با چند خواننده و هزینه خود ما برگزار می کنیم بسیاری از خوانندگان که در 4دقیقه بلیت کنسرتشان فروخته می شود به نظر من پول حرام به دست می آورند.

سپهر بیگلری کارگردان و مشاور هنری برنامه‌های شکوهی درباره کنسرت مردادماه این خواننده گفت: از تاریخ 19 اسفند 91 که شکوهی رسماً به روی صحنه رفت تا امروز تمام اعضای گروه پیر شدند چون فشار وارد بر آنها خصوصاً فشارهای حاشیه‌ای بسیار بالاست.

منافی در ادامه این مراسم  گفت: در حوزه موسیقی تهیه کننده‌ها، خواننده و آهنگسازها پشتیبان یکدیگر نیستند و هوای یکدیگر را ندارند چون اگر داشتیم کنسرت‌ها لغو نمی‌شد و باکیفیت‌تر برگزار می‌شد.

وی افزود: سالن‌های اجرای کنسرت هم امکانات مناسبی به هنرمندان نمی‌دهند؛ از صندلی نامناسب گرفته تا نور و صدای بی‌کیفیت همگی باعث افت کیفیت کار می‌شوند و ما در میان همه این فشارها سعی می‌کنیم کار خوبی بسازیم و به مردم ارائه دهیم تا با گوش دادن به موسیقی یا گذراندن ساعاتی در یک کنسرت خوب از زندگی لذت ببرند.

منافی ادامه داد: این کیفیت از برگزاری کنسرت فقط مختص تهران نیست و ما این برنامه ها را در شهرستان ها هم با همین کیفیت خواهیم داشت. ظرفیت سالن وزارت کشور بسیار بالاست اما روند مان را با همین شکل با وزارت کشور ادامه خواهیم داد.  ما تصمیم داریم در خلوت و سکوت این شیوه از کارمان را پیش ببریم و به مردم خدمت کنیم چرا که ما به جای حرف زدن عمل می کنیم.