سینمای ایران در هفته ای که گذشت/از زمان اکران جدیدترین فیلم شهاب حسینی تا درگذشت 2 چهره محبوب سینمایی

حاشیه‌ها و اتفاقات این هفته با خبر درگذشت دو چهره سینمایی و تلویزیونی استاد عزت الله انتظامی بازیگر و سیدضیاالدین دری کارگردان «کیف انگلیسی» به پایان رسید.

*استاد عزت الله انتظامی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

*سید ضیاالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون نیز ظهر دیروز پس از یک دوره بیماری به دیار حق شتافت.

*انجمن تهیه کنندگان مستقل در حمایت از بیانیه کانون کارگردانان: سینمای ایران به این ندای حق پاسخ مثبت دهد/ مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی با صاحبان پول‌های ناپاک برخورد کنند.

*«همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی رکورد تعداد تماشاگران حاضر در نمایش یک فیلم را در جشنواره «سارایوو» شکست و بالاترین تعداد بیننده را در بیست و چهار دوره برگزاری این رویداد کسب کرد.

*فیلمنامه‌های «بی تار»، انیمیشن «افسانه عمو نوروز» و «بزدل» پروانه ساخت گرفتند این فیلمنامه‌ها را به ترتیب جمیل رستمی، فرنوش عابدی و جمشید محمودی کارگردانی خواهند کرد.

*منوچهر عسگری سینماگر باسابقه سینمای ایران  درگذشت.

*در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش مقرر شد فیلم‌های «شعله ور»، «همه چی عادیه»، «راه رفتن روی سیم» و «پشت دیوار سکوت» از ۲۴ مرداد اکران شوند و «اکران آخرین بار کی سحر را دیدی؟» پس از «کاتیوشا»، «جاده قدیم »بعد از «چراغ‌های ناتمام» و «سوفی و دیوانه»  پس از «شعله ور» ثبت شدند.

*فیلم سینمایی «دولکه ابر»ساخته مهرشاد کارخانی از شهریور در سینما‌های هنر و تجربه اکران می‌شوند.

*احتمالا فیلم سینمایی «نبات» ساخته پگاه ارضی با بازی شهاب حسینی و نازنین فراهانی پاییز اکران می‌شود.

*فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد مهرماه اکران می‌شود.

* «آستیگمات» و «سال دوم دانشکده من» پروانه نمایش گرفتند.

*به گفته غلامرضا گمرکی تهیه کننده «آقای سانسور»، این اثر آماده دریافت پروانه نمایش شد.

*فیلم‌های «اردک لی»، «به خاطر یک آمپول ناقابل»، «پاستاریونی»، «تپلی»، «دوچ»، «سوم شخص غایب»، «سیمین»، «ضربه فنی»، «لالاکن»، «لکنت» و «آهوی پیشونی سفید ۲» به جشنواره کودک ونوجوان اصفهان راه پیدا کردند.