چرا بازیگر محبوب طنز در سینما موفق نیست؟ /تصاویر

مهران غفوریان همواره یکی از بازیگران محبوب تلویزیونی بوده و در اکثر آثار تلویزیونی توانسته نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب کند اما مشخص نیست چرا پس از سالها حضور در عرصه بازیگری غفوریان هیچوقت نتوانسته به موفقیت بزرگی در سینما دست پیدا کند.

اکثر منتقدین بله گفتن به تمامی آثار را دلیل حضور ضعیف سینمایی غفوریان می دانند. وی که زمانی پایه ثابت اکثر فیلم های ملقب به سوپرمارکتی بود همچنان به رویه سابق ادامه داده و در انتخاب آثار سینمایی خود هیچگونه وسواسی به خرج نمی دهد.

 

دوران افول بازیگر کمدی/چرا مهران غفوریان در سینما موفق نیست؟///////////////////////سه شنبه

غفوریان بازیگری را با مجموعه طنز جنگ ۳۹ به کارگردانی داریوش کاردان آغاز کرد و خیلی زود به عرصه کارگردانان تلویزیونی پیوست. از سال ۱۳۷۶ بود که برنامه گل‌ها را ساخت و پس از آن حرف تو حرف، سپس در برنامه ۱۳۷۷، با مهران مدیری هم بازی شد.

پس از آن غفوریان "این چند نفر" را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام هژیرها معروف شده بود. این سریال مخاطبان بسیار زیادی را به همراه داشت اما نقطه اوج کارگردانی و حضور موفق تلویزیونی غفوریان به سریال زیر آسمان شهرباز می گردد.

دوران افول بازیگر کمدی/چرا مهران غفوریان در سینما موفق نیست؟///////////////////////سه شنبه

در سال ۹۵ در هنگام ساخت سریال همسایه‌ها پس از شکستن پای آرش معیریان کارگردان سریال و انصراف او از ادامه کار، غفوریان کارگردانی کار را به عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول آغاز نمود. غفوریان سال ۱۳۹۴ و در جریان مسابقات خنداننده برتر در برنامه خندوانه، توانست به مرحله فینال راه پیدا کند و همراه با امیرمهدی ژوله جایگاه اول را از آن خود نماید.

این بخشی از موفقیت های غفوریان در عرصه تلویزیون است. وی به واسطه فیزیک و لحن خاص خود محبوبیت فراوانی را نزد مخاطبان تلویزیون پیدا کرده اما هیچگاه به عنوان بازیگری جدی در سینما شناخته نشده است.

دوران افول بازیگر کمدی/چرا مهران غفوریان در سینما موفق نیست؟///////////////////////سه شنبه

وی برای اولین بار در فیلم سینمایی "شارلاتان" به کارگردانی "آرش معیریان" به ایفا نقش پرداخت و از همان زمان به بعد تداوم حضور در کمدی های سطحی سینما شدت گرفت. غفوریان در 24 اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخت که در این میان بالای نود درصد این آثار را کمدی های ملقب به بفروش تشکیل می دهند.

البته در کارنامه سینمایی مهران غفوریان آثاری همچون داش آکل و  ما همه با هم هستیم نیز دیده می شود. آثاری کمی با تجربه های قبلی وی متفاوت بوده و نوید این را می دهد که این بازیگر با سابقه بالاخره می خواهد نه گفتن در سینما را تجربه کند.