در صدا و سیمای ملی چه خبر است؟

به گزارش افکارنیوز ، سخن درباره مجادله تند و بی احترامی آرش ظلی پور، مجری برنامه "من و شما" در شبکه شما با مهمان برنامه مسعود فراستی بر سر فیلم « هزار پا» است که با ترک برنامه از سوی فراستی به اتمام رسید.

من نه شناخت کاملی نسبت به فراستی دارم و نه مجری این برنامه را میشناسم..

فقط میدانم رعایت ادب و حیا و کوچکتر بزرگتری آن هم در برنامه زنده تلویزیونی حداقل انتظار مخاطبین است ..که متاسفانه در آن برنامه نه شان مهمان حفظ شد و نه رسانه ملی !

و میدانم که صدای پای ابتذال و هجویات و سخنان رکیک و بی ارزش و بی اخلاقی ها در سینمای ایران و به ویژه در فیلم های مثلا طنز روز به روز در حال گسترش است و فریاد فراستی ها و امثال او که منتقد این نوع ادبیات سخیف هستند هم خیلی به جایی نمیرسد ..

مطللبی که ذهن اکثر مخاطبین را به خود جلب کرده این است که، وزارت فرهنگ و ارشاد که باید درش را تخته کرد ! ولی در صدا و سیما دیگر چه خبر است ؟!

کم ندیده ایم برنامه هایی را که در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران نبوده اند و به راحتی روی آنتن زنده تلویزیون آمده اند و بعد هم با اعتراض مخاطبین ماست مالیزاسیون شده اند ! چند نمونه محض یادآوری اشاره میکنم :

- ماجرای برنامه "ماه عسل" و خانم یاسمن اشکی !

- ماجرای برنامه "حال خوب" در شبکه سلامت و مجریانی که در ترویج سند 2030 بسیار موذیانه عمل میکنند !

- واکنش زننده کارشناس آشپزی به شرکت کنندۀ "مسابقه دستپخت" !

- دعوای شبکه ها و مجریان اخبار و رشید پور و ماجراهای متنوع جناب فردوسی پور !

- کپی برداری مسابقات و تیتراژ ها و دکوراسیون ها از برنامه های ماهواره ای برای جلب مخاطب !

حتی برعکس ، برنامه های بسیار خوبی را هم دیده ایم چون"تا ثریا" و "جهان آرا"،"مستند فروشنده"،"مستند خارج از دید"،"مستند پرزیدنت آکتور سینما" و ... که از کنداکتورهای پخش شبکه، حذف میشوند ..

اینکه چه سیاستهایی و چه عوامل نفوذی در دستگاهها وجود دارند و همچون حرکت مورچه روی سنگ سیاه عمل میکنند ، مساله مهمی است که باید به سرعت پیگیری شود!

به قول یک مقاله جالب ، همیشه جاسوسان و خائنین و نفوذی ها کلاهی سیاه و عینکی دودی و پالتویی بلند ندارند که از گوشه یقه پالتوی خود با بی سیم پچ پچ کنند !

جاسوسان و خائنان امروز اتفاقا موجه ترین افراد هستند ! در لباس روحانیت هستند، استاد دانشگاه هستند، محقق و پژوهشگر هستند ، وزیرند ، وکیلند ، نخبه سیاسی هستند ، سلبریتی هستند و ...

و متاسفانه همیشه بزرگترین ضربه ها را از همین ها میخوریم ..

صفورا ترقی