پریناز ایزدیار خواهان تحریم بازار پرنده‌فروشان فریدونکنار شد

پریناز ایزدیار، بازیگر اهل بابل، با انتشار تصویر و یادداشتی در فضای مجازی از مردم زادگاهش خواست تا لاشه‌های دردآلود مسافران خسته‌ای که به خاک مازندران پناه آورده‌اند را در سفره‌هایشان نپذیرند و با تحریم بازار فریدونکنار، از نسل‌کشی پرندگان مهاجر و قانون‌شکنی سودجویان جلوگیری کنند.

یادداشت ایزدیار را در ادامه می‌خوانید:

«برای مردمان میهمان‌نواز زادگاه سبزم.

چند سالی است که جمعی اندک از سودجویان که تعدادشان بر اساس اعلام مسئولان محلی، به دویست نفر هم نمی‌رسد، لکه‌ای سیاه بر نام سرزمین سبز و پربرکتمان به جا گذاشته‌اند: جمعی اندک، اما زیاده‌خواه که با استفاده از روش‌هایی غیرقانونی، چون گذر و کرس و یا با برپا کردن تور‌های هوایی، به کسب درآمد‌های هنگفت از کشتار پرندگان مهاجر خسته‌بال خو کرده‌اند. پرندگانی که پس از فرسنگ‌ها پرواز، تنها برای چند صباحی زمستان‌گذرانی به طبیعت ناب مازندران پناه آورده‌اند؛ غافل از اینکه تالاب‌های امن این سرزمین، به سیاه‌چاله‌هایی تبدیل شده‌اند که بناست دردناک‌ترین پایان را به پروازشان گره بزنند.

جلوگیری از تخلفات شرم‌آور این سودجویان بدون شک از نهاد‌های قضایی و اجرایی ساخته است، اما از هموطنانم به ویژه مردم خوش‌قلب و دوست‌داشتنی مازندران تقاضا دارم، به رسم میهمان‌نوازی که به آن شهره‌اند از خرید لاشه‌های دردکشیده این مخلوقات بی‌گناه خداوند که نسل بسیاری از آن‌ها در نتیجه صید بی‌رویه در خطر انقراض قرار گرفته خودداری کنند.

از مردم شریف و بافرهنگ فریدونکنار تقاضا دارم، با خودداری از خرید لاشه پرندگان در بازار فریدونکنار، سایه تاریک بی‌رحمی، کشتار و قانون‌گریزی را از نام فریدونکنار و مازندران دور کنند که تصویری که نام فریدونکنار این روز‌ها در ذهن هموطنان و حتی جامعه جهانی تداعی می‌کند شایسته ما نیست.

از زنان مهربان زادگاهم تقاضا دارم، لاشه‌های دردآلود این مسافران خسته را که به خاک ما پناه آورده‌اند در سفره‌هایشان نپذیرند. این لاشه‌ها علاوه بر درد، به قانون‌شکنی هم آلوده‌اند و محصول تخلفات سودجویانی هستند که نه تنها سرمایه‌های ارزشمند حیات وحش، بلکه آبروی همشهریانشان را هم فدای درآمد غیرقانونی و بادآورده می‌کنند.

برای بازگرداندن میهمان‌نوازی و قانون به سرزمینمان، مادامی که در بازار فریدونکنار، لاشه پرندگان مهاجر به صورت غیرقانونی عرضه می‌شود، مازندرانی‌های عزیز بیایید بازار فریدونکنار را تحریم کنیم که قانون‌شکنی و میهمان‌کشی رسم ما نیست.

#تحریم_بازار_فریدونکنار

پ. ن.: من خودم یک مازندرانی هستم و متولد بابل؛ بنابراین به هیچ عنوان قصد و نیت توهین به هم‌استانیهاى عزیزم را ندارم.»