چرا هاتف علیمردانی نام «کلمبوس» را برای فیلمش انتخاب کرد؟

هاتف علیمردانی تهیه کننده و کارگردان سینما، درباره روند اکران «کلمبوس» تا امروز گفت: این فیلم در یک هفته، حدود یک میلیارد تومان فروش داشت و این نشان دهنده استقبال خوب مخاطبان است. البته می‌توانست در دیگر فصل‌های اکران بیشتر بفروشد و گیشه و مخاطب بهتری داشته باشد.

وی افزود: گروه بازیگران و خود فیلم نیز روی جذب مخاطبان تاثیر داشته است و باعث شده آن‌ها را راضی نگه دارد.

این کارگردان درباره انتخاب «کلمبوس» به عنوان نام فیلم اظهار داشت: «کلمبوس دی» به عنوان سالروز کشف آمریکا توسط کریستف کلمب، روز مهمی است و مخاطب زمانی که فیلم را می‌بیند، متوجه علت نامگذاری این اثر خواهد شد.

وی با اشاره به علت استفاده از فضای کمدی در «کلمبوس» افزود: این فیلم با موضوع اجتماعی رگه‌های کمدی دارد که ادامه زبان من در فیلمسازی است. با دیدن «هفت ماهگی» هم متوجه این نوع زبان یعنی استفاده از رگه کمدی خواهید شد.

این کارگردان درباره حرف اصلی «کلمبوس» بیان کرد: این فیلم به جریان مهم و معضل مهاجرت اشاره می کند و از وضعیت کنونی جامعه و اقتصاد ضعیف می‌گوید که دیدنش می‌تواند پیام‌های خوبی را به مردم انتقال دهد.

علیمردانی درباره بهترین زمان اکران برای جذب مخاطب فیلمش، بیان کرد: بجز فصل اکران، ازدحام فیلم‌ها برای دریافت نوبت اکران و کم بودن مخاطب به آثار لطمه می‌زند؛ قطعا اگر فیلم ما در فصل دیگری اکران می شد، مخاطب بیشتری داشت.

وی در خصوص ارائه نکردن فیلمش به جشنواره فیلم فجر و تصمیم گیری برای اکران آن، اظهار داشت: ترجیح دادم فیلم در چرخه اکران باشد و این فرصت را از دست ندهیم.

علیمردانی در پایان در خصوص جدیدترین فعالیت سینمایی خود گفت: فیلمسازی آنقدر سخت است و به چیز‌های دیگری ربط دارد که فعلا قصد ساخت فیلم جدید ندارم.