پنجمین جشن «موسیقی ما» برگزیدگانش را شناخت/ از همایون شجریان تا فرزاد فرزین

آیین اختتامیه‌ پنجمین دوره‌ جشن موسیقی ما با شعار «جشن همدلی اهالی موسیقی ایران» شامگاه شنبه ۱۵ دی ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

آیین فرش قرمز نیز در ابتدای مراسم برگزار شد و هنرمندان یک به یک عکس یادگاری گرفتند.

محسن رجب پور، حامد همایون، شهرام صارمی، رضا تاجبخش، فرزاد فرزین، همایون شجریان، محمد اصفهانی، بابک زرین، بهنام بانی، حامد برادران، علی زند وکیلی، اشکان کمانگری، حجت اشرف زاده، رضا یزدانی، آریا عظیمی نژاد، احسان رسولف، فرهاد فخرالدینی، امید نعمتی، افشین مقدم، علی تفرشی، مهیار علیزاده، توتونچی، علی اوجی، تهمورس پورناظری، محمد صالح علا، حسین خواجه امیری، حمیدرضا نوربخش، علیرضا قربانی، محمدعلی بهمنی، کیان پورتراب، محمد علیزاده و تعدای دیگر از آهنگسازان، ترانه سرایان، نوازندگان، خوانندگان و فعالان عرصه‌ هنر به ویژه موسیقی در این برنامه حضور پیدا کردند.

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با حضور حضار در سالن و پس از قرائت قرآن و سرود ملی برنامه رسما آغاز شد. دکور برنامه به شکل سنتی و نمایانگر خانه‌های سنتی بود.

فرزاد حسنی مجری این برنامه به مهمانان جشن خیر مقدم گفت. سپس کلیپی پخش شد که به مرور دوره‌های گذشته جشن موسیقی ما می‌پرداخت. در ادامه با حضور چند هنرمند روی صحنه اهدای جوایز بخش کارشناسی آغاز شد.

تندیس طلایی آلبوم موسیقی دستگاهی و سنتی ایرانی بی کلام به آلبوم آثار درویش خان از تهماسبی اهدا شد.

تندیس طلایی آلبوم موسیقی دستگاهی و سنتی ایرانی با کلام به آلبوم حالا چرا اثر مجید درخشانی و ناصر مسعودی داده شد.

مجید درخشانی در این بخش گفت: «آقای مسعودی در خارج از کشور هستند و پسرشان حضور دارند.»

پسر مسعودی هم پس از دریات جایزه گفت: «پدرم از من خواست از شما تشکر کنم. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و هنرمندان پیش از درگذشتگان تقدیر شوند.»

تندیس طلایی آهنگساز برگزیده‌ موسیقی سنتی، دستگاهی معاصر و ارکسترال ایران به فردین خلعتبری اهدا شد.

خلعتبری پس از دریافت جایزه گفت: «خیلی از حضور در این جمع خوشحالم. دست تک تک دوستان را می‌بوسم. خوشحالم که بخش خصوصی این جشن را ترتیب داده است.»

تندیس طلایی بخش آلبوم برگزیده موسیقی دراماتیک (فیلم، نمایش و دکلمه) به غم نومه‌ فریدون اثر حسین علیزاده و پیمان قدیمی تعلق گرفت.

پیمان قدیمی در این بخش گفت: «استاد علیزاده و برخی که اسمشان روی این کار نیست برای این اثر زحمت کشیدند.»

تندیس طلایی آلبوم برگزیده‌ موسیقی پاپ راک هم به آلبوم مرگ خاموش اثر فرشاد اعرابی اهدا شد.

اعرابی گفت: «خیلی خوشحالم که اینجا هستم. این تندیس را به بچه‌های گروه تقدیم می‌کنم.»

تندیس طلایی مردمی بهترین آلبوم موسیقی پاپ-راک به آلبوم درهم با صدای رضا یزدانی رسید.

یزدانی گفت: «از علی اوجی برای تهیه این آلبوم تشکر می‌کنم. امسال بیستمین سال کار حرفه‌ای من بود. این دهمین آلبومم بود. چقدر لذت بخش است که این جایزه را از دست مردم گرفتم.»

در ادامه کلیپی از زندگی ابراهیم قنبری مهر سازنده ساز ویولن پخش شد و از وی تقدیر شد.

قنبری در این بخش گفت: «احساس زندگی می‌کنم و حس می‌کنم که تلاش‌هایم به نتیجه رسیده است. امیدوارم همیشه ما مورد تشویق قرار بگیریم.»

در ادامه تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی به آلبوم امشب کنار غزل‌های من بخواب اثر فردین خلعتبری و همایون شجریان اهدا شد.

شجریان پس از دریافت جایزه گفت: «این آلبوم را به واقع مدیون مرحوم افشین ید اللهی هستیم.»

تندیس طلایی آهنگساز برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی به میلاد درخشانی رسید.

درخشانی گفت: «از آهنگساز آلبومم تشکر می‌کنم. این تندیس را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم.»

جایزه قطعه برگزیده موسیقی معاصر و سنتی ایرانی به انتخاب مردمی به علیرضا قربانی برای اثر چهار راه استانبول اهدا شد.

قربانی گفت: «بسیار ممنونم از همه دوستانی که به این اثر رای دادند. با وجود سختی شرایط بچه‌های موسیقی ما برای این جشن تلاش کردند.»

تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی پاپ از نگاه کارشناسان به آلبوم جز عشق نمی‌خواهم با صدای علیرضا عصار رسید.

تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی پاپ از نگاه مردم به آلبوم شانزلیزه اثر فرزاد فرزین اهدا شد.

فرزین در این بخش گفت: «از دوستانی که به ما رای دادند، تشکر می‌کنم. از روزبه بمانی هم برای ترانه‌هایی که گفت، تشکر می‌کنم.»

تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی آیینی، نواحی و مقامی به آلبوم نوایی رسید.

در ادامه از حسین خواجه امیری (ایرج) تقدیر شد. خواجه امیری گفت: «از همه‌ی شما برای محبتتان تشکر می‌کنم.» با اهدای تندیس و لوح تقدیر از محمد اصفهانی و علیرضا قربانی از پهلوان آواز ایران تقدیر شد.

با اعلام مجری احسان خواجه امیری روی صحنه آمد و گفت: «فکر نمی‌کنم کسی مانند پدرم در موسیقی ایرانی بیاید و بخواند. امیدوارم قطعاتی که از استاد ایرج می‌خوانم، اشتباه نباشد.» در ادامه حسین خواجه امیری گفت:: «فرزند بسیار خوبی دارم. او آواز خوب می‌خواند، ولی نمی‌دانم چرا سراغ موسیقی پاپ رفت.» صحبت‌های استاد ایرج باعث خنده‌ی حضار شد. در ادامه احسان خواجه امیری یک قطعه از پدرش را اجرا کرد.

تقدیر از محمد صالح علا بخش بعدی این برنامه بود. صالح علا پشت میکروفن آمد و گفت: «اینجا از معلمانم یاد می‌کنم و از همه‌ی شما بزرگواران تشکر می‌کنم.»

تندیس طلایی ترانه سرای برگزیده به زنده یاد افشین ید اللهی اهدا شد.

برادر یداللهی روی صحنه آمد و گفت: «آثار افشین در قلب مردم و خاک سرزمین نفوذ کرد. این لوح و تندیس در موسسه دکتر ید اللهی قرار می‌گیرد که برای تقدیر از بزرگان شعر و هنر افتتاح می‌شود. امیدوارم بیش از این به شاعران در جشنواره‌های موسیقی توجه شود.»

تندیس طلایی ترانه برگزیده به انتخاب کارشناسان به ترانه کجا باید برم اثر روزبه بمانی اهدا شد. بمانی گفت: «این جایزه و تمامی جوایزی که گرفتم را به نفس‌ها و نگاه پدرم تقدیم کنم.»

تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی به آلبوم بشنو از نو اثر بهنام دهقانیار اهدا شد.

 

تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی به انتخاب مردمی با آرای بسیار نزدیک به دو آلبوم مد و نای از گروه دنگ شو و کلاغ سفید از گروه دال اهدا شد.

تندیس طلایی آلبوم برگزیده موسیقی مدرن، کلاسیک و ملل مشترک به کوارتت شهرزاد اثر شهرداد روحانی و آلبوم موسیقی برای تار و پیانو اثر میلاد محمدی و هوشیار خیام اهدا شد.

تندیس طلایی تنظیم کننده برگزیده موسیقی راک، پاپ و تلفیقی به سعید زمانی اهدا شد.

تندیس طلایی قطعه برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی از نگاه مردم به قطعه باورم کن اثر علی زند وکیلی اهدا شد.

زند وکیلی پس از دریافت جایزه گفت: «از آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده کار ممنونم. به یاد پدرم، فرزند هنر باش نه فرزند پدر فرزند هنر زنده کند یاد پدر»

تندیس طلایی بخش آهنگسازی برگزیده موسیقی پاپ به علیرضا افکاری اهدا شد.

تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی به آلبوم امشب کنار غزل‌های من بخواب اثر همایون شجریان و فردین خلعتبری اهدا شد.

تندیس طلایی بهترین قطعه برگزیده‌ی موسیقی پاپ از نگاه مردم مشترک به قطعات ماه پیشونی هورش بند و یک لحظه نگام کن ماکان بند اهدا شد.

خواننده هورش بند گفت: «من استرس دارم، چون در محضر بزرگانی، چون همایون شجریان اسطوره زندگیم هستم. از مردم بابت محبتشان، تشکر می‌کنم»

تندیس طلایی بهترین ناشر موسیقی به انتخاب انجمن صنفی موسیقی به موسسه پرده هنر موسیقی با مدیریت عباس ستایشگر اهدا شد.

تندیس طلایی کنسرت گذار برگزیده موسیقی به موسسه ترانه‌ی شرقی با مدیریت محسن رجب پور اهدا شد.