معرفی فیلم های جشنواره فجر/«معکوس» پولاد کیمیایی

به گزارش افکارنیوز ، فیلم سینمایی "معکوس" نخستین تجربه کارگردانی "پولاد کیمیایی" برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است. این فیلم شاید بتواند شانسی را برای دریافت سیمرغ برای خود دست و پا کند.

پولاد کیمیایی فرزند کارگردان معتبر سینمای ایران، اواخر پاییز سال گذشته اولین فیلم سینمایی اش را جلوی دوربین برد.

ترکیب بازیگران فیلم معکوس ترکیب متنوع و جالب توجهی است. در این بازیگرانی از دو نسل متفاوت از سینما به ایفای نقش می پردازند که همین شاید عاملی برای جذابیت اثر باشد.

اکبر زنجابپور، بابک حمیدیان، شهرام حقیقت دوست، لیلا زارع و علیرضا کمالی نام بازیگرانی است که تاکنون از سوی گروه سازنده به عنوان هنرپیشگان اصلی معکوس معرفی شده است.

معکوس

نکات حاشیه ای

پولاد کیمیایی در ابتدا قرار بود «معکوس» را سال ۹۴ بسازد و حتی بخش هایی از آن را هم همان سال جلوی دوربین برد، اما به ناگهان در مصاحبه ای اعلام کرد که سرمایه گذار این فیلم نا پدید شده و به همین دلیل فیلمبرداری آن متوقف شد تا اینکه سال گذشته با تغییر برخی از بازیگران آن تولید آن از اول آغاز شد.

نکات جذاب

شاید تماشای اولین تجربه کارگردانی فرزند مسعود کیمیایی برای بسیاری از طرفداران این کارگردان معتبر جذابیت زیادی داشته باشد. البته پولاد کیمیایی برای اولین فیلمش که به گفته خود در ژانر اکشن است از بازیگران شناخته شده ای استفاده کرده که می توان به بابک حمیدیان و لیلا زارع اشاره کرد که هر کدام سیمرغ بلورین بازیگری را از جشنواره فجر دریافت کرده است. همچنین در این فیلم پولاد کیمیایی قطعه «دعوتم کن» با ترانه ای از مسعود کیمیایی را خواهد خواند.

شانس جایزه

از آنجایی که «معکوس» در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر به نمایش در خواهد آمد این فیلم برای دست یابی به سه سیمرغ بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم رقابت خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است:

«معکوس» قصه پسری به نام سالار است که به همراه دوستش تعمیرگاهی سیّار دارد و ماشین‌های قدیمی را تعمیر می‌کند. او با بحران هویتی روبروست و سوال‌های زیادی در ذهنش دارد تا اینکه پس از سال‌ها پدرش پیدا می‌شود. پدر، پسر را به آدرسی فرا می‌خواند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: پولاد کیمیایی، تهیه کننده: مسعود کیمیایی، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، طراح صحنه و لباس : بابک کریمی طاری، طراح چهره پردازی: محمد قومی ،صدابردار: پرویز آبنار، عکاس: علی نیک رفتار.