ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های استانی سیما در ۴۰ سالگی انقلاب

نشست خبری سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما امروز یکشنبه ۱۴ بهمن در صداوسیما برگزار شد.

فاطمی در ابتدای این نشست درباره برنامه‌های شبکه‌های استانی سیما در بزرگداشت چهل سالگی انقلاب که امروز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه برگزار شد، گفت: رسانه ملی برای چهل سالگی انقلاب گام‌های بلندی برداشت و موفق شد در آستانه چهل سالگی با برنامه‌ریزی که از سال ۹۵ انجام شد در سطح معاونت‌ها و مراکز استانی اقدامات موثری را به‌عمل آورد.

وی ادامه داد: وقتی انقلاب پیروز شد چند رادیو برنامه داشتند که آنها هم جهت‌گیری‌های خود را داشتند.

فاطمی با اشاره به فعالیت‌های مراکز استانی عنوان کرد: سیمای مرکز استان‌ها با راهبردهایی که در ستاد چهل سالگی طراحی شد دست به اقداماتی زد. ما بعد از ۴۰ سال آرشیو مراکز استانی را در حوزه فیلم، عکس، صدا و... به روز کردیم. ۱۱ هزار عنوان برنامه برای چهل سالگی انقلاب تولید شد چون بخشی از مردم انقلاب را درک نکردند و بیشتر هم در برابر عملیات روانی جنگ نرم قرار دارند برخی از آنها که وارد برنامه سازی شدند خودشان بیان کردند که درگیر اتفاقات و جریان‌های انقلاب شده‌اند.

وی افزود: ما نگاهمان را از داخل تهران به شهرستان‌ها و چهره‌های ملی معطوف کردیم. ۳۳ سریال پیش‌بینی کردیم که چهار سریال آماده شده است که شامل بانوی سردار، گنج راه شیری، جلال و روزهای بیقراری ۲ می شود.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها ادامه داد: در سریال‌های دیگر در نظر داریم به چهره‌هایی مثل آیت‌الله طالقانی، مرضیه دباغ و آیت‌الله بهشتی بپردازیم که جلسات آن‌ها در حال برگزاری است.

وی افزود: سریال ۳۰۰ قسمتی «مادر» به کارگردانی فریدون حسن‌پور اگر اولین قسط آن واریز شود آخر بهمن وارد پیش تولید می‌شود. مستندهایی در استان‌ها به تولید رسید که از میان آنها بیش از ۸۰۰ اثر به معاونت امور استان‌ها رسید که با بودجه‌های کم تولید شدند.

رییس مرکز سیمای استان‌ها اظهار کرد: شهدای مدافع حرم از جمله رویش‌های انقلاب بود که پیش از این چالشی برای برخی وجود داشت که چرا باید فرزندان ما به این مناطق بروند. ما برای حل این چالش ها مستندهایی تولید کردیم که اخبار عمومی را اقناع کرد و امروز جامعه خوشحال است که تهدیدات دشمنان در کیلومترها آن طرف تر از مرزهای ایران پاسخ داده می‌شود.

وی اضافه کرد: انیمیشنی درباره یک شهید ۱۴ ساله در اردبیل و انیمیشن های دیگری در دو استان دیگر در دست تولید داریم.

رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما یادآور شد: ما ۴۰ سریال انقلابی را بازسازی کردیم که مربوط به یکی دو دهه اخیر است و در مراکز استانی پخش شد. همچنین ۲۰۰ عنوان از برنامه‌های تولیدی ما در شبکه‌های ملی در حال پخش است.

سید حمیدرضا حسینی مدیر دفتر سرود و موسیقی معاونت امور استان‌ها نیز در پایان این نشست عنوان کرد: ما ۱۱۳ قطعه موسیقی و سرود با موضوعات مختلف، چهره‌های انقلابی و اقلیم‌های متفاوت تولید کردیم که ۶۰ قطعه از آنها با نمره کیفی عالی در اختیار شبکه‌های رادیویی قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش تلویزیونی نیز ۵۴ اثر تولید شد که ۴۱ اثر در اختیار شبکه‌های تلویزیونی استانی، سراسری و برون‌مرزی قرار گرفت که با کیفیت اچ‌دی و فول اچ‌دی تولید شدند.