انتشار عکس‌های نامتعارف در باغ کتاب تهران، خبرساز شد/ تصاویر

روزانه عکس‌های بسیاری از مدلینگ‌ خانم و آقا در فضا‌ی مجازی منتشر می‌شود که با دیدن آن تصاویر در وهله اول گمان می‌کنیم در خارج از کشور گرفته شده اند، اما با کمی دقت و بررسی بیشتر متوجه می‌شویم که لوکیشن این عکس‌ها نه تنها در خارج از کشور نیست، بلکه در شهر یا حتی بعضاً محله‌های ماست.

چیزی که در این عکس‌‌ها ذهن ما را به سمت و سوی کشور‌های غربی منحرف می‌کند، نوع پوشش غیرموجه و خارج از قوانین و شئونات جمهوری اسلامی ایران است. تعدادی از بوستان‌هایی که شهرداری تهران با بهره گیری از ایده‌ هنرمندان به نماد‌ی از هویت فرهنگی هنری پایتخت بدل کرده، امروزه به پاتوق‌ غیرقانونی برای عکاسان مدلینگ‌ تبدیل شده است.

باغ کتاب یکی از مکان‌هایی است که سوژه عکاسی عکاسان شده و انتشار برخی عکس ها حواشی و موج رسانه‌ای برای این مجموعه در فضا‌ مجازی ایجاد کرده است. برای نمونه یکی از این تصاویر را در زیر می‌بینید؛

 

باغ کتاب پاتوق عکاسان مدلینگ!/ پاسخ یک مسئول به انتشار عکس‌های نامتعارف

محسن جلالی فراهانی رئیس باغ کتاب تهران، در این خصوص گفت: پله‌های موجود در عکس منتشر شده نشان می‌دهد که عکس‌ها در محوطه بیرونی باغ کتاب گرفته شده؛ ما در حال حاضر ۳۲ ردیف پله‌ در باغ کتاب داریم و برای مدیریت فضا‌های بیرونی این مجموعه نگهبان نداریم.

وی افزود: با این حال یکی از کار‌های روزانه نگهبانان ما این است که با رصد امور، مانع از این اتفاق‌ها شوند و به محض مشاهده سوژه مشکوک، خود را به آن مکان رسانده و با عواملش برخورد کنند. حتی آنها در برخی موارد عکس‌ها را پاک می‌کنند، اما ممکن است تا زمان رسیدن نگهبانان، عکس‌هایشان را گرفته و از آن مکان رفته باشند.

عکس‌های غیرموجه داخل باغ کتاب گرفته نشده اند/ افزایش تعداد نگهبانان حواشی را کنترل می‌کند

رئیس باغ کتاب در پایان گفت: در مجموع این طور نیست که این افراد با هماهنگی باغ کتاب و یا اعضای داخل مجموعه کارشان را انجام دهند. در سایر مکان‌های عمومی هم عکاسی می‌کنند و اینجا هم همینطور است؛ اما این مسئله که باغ کتاب پایگاهی برای این فعالیت‌ها باشد، صحت ندارد و در صورت مواجهه با آن برخورد جدی می‌شود. بار‌ها هیئت مدیره درخواست جذب نیرو را مطرح کرده؛ اگر تعداد نیروهایمان افزایش یابد، کنترل بهتر خواهد شد.