تازه ترین خبرها از مستند مسابقه «خانه ما»

مستند مسابقه «خانه ما» شاید از فصل اول دیده نشد؛ پخش تلویزیونی فصل اول با حضور سه خانواده تهرانی از شبکه افق در سال ۹۴ شروع شد و در فصل بعدی خود به سراغ اصفهانی‌ها رفت و همزمان از شبکه نسیم نیز پخش شد و رفته رفته جای خود را در میان مخاطبان باز کرد.

یک زندگی عادی جلوی دوربین به نمایش درآمده بود و باور می‌کردید خانواده‌ تمام‌عیار ایرانی با تمام ویژگی ها، خصایص شخصیتی و آداب و رسومی که دارند را تماشا می‌کنید؛ شاید رمز موفقیت خانه ما از همان ابتدا همین صمیمیت و زندگی عادی جلوی دوربین در شرایط مسابقه‌ای بود و گویی اصلاً دوربینی وجود نداشت.

 

چند نکته درباره مستند مسابقه «خانه ما»

«خانه ما»، درباره چیز‌هایی صحبت می‌کرد که تازگی داشت و شاید کمتر به این سبک و سیاق به آن پرداخته شده بود. یک کارت بانکی با مبلغ مشخص در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفت تا همه امورات زندگی‌شان را طی یک ماه با آن سروسامان بدهند.

صرفه جویی در مخارج، عدم اسراف، سنجش میزان سلامت در انتهای مسابقه، چگونگی راه انداختن یک کسب و کار خانگی، هم فکری و مشارکت در جای جای مسابقه به چشم می‌آمد؛ آیتم‌های برنامه به تدریج کامل شدند و حالا در فصل ششم که مهمان خانه تبریزی‌ها شده ایم، راه‎های نجات جهان هم به آیتم‌های مسابقه اضافه شده است.

این مسابقه از معدود برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده‌ای است که خانواده‌های ایرانی را در جهت اصلاح سبک زندگی راهنمایی می‌کند و آن‌ها را به سمت و سویی می‌برد که کمی هم به فکر مصرف بهینه انرژی باشند، یاد بگیرند چگونه می‌توان با هزینه کم به سفر رفت و خوش بود، چگونه می‌توان با کار‌های کوچک و کم هزینه اطرافیان را خوشحال کرد و لبخند را بر لب مردم دور و بر خود نشاند.

چند نکته درباره مستند مسابقه «خانه ما»

مسابقه خانه ما، برنامه محترم و ارزشمندی است که قهرمانان آن مردم عادی از جنس خودمان هستند؛ نه شرکت کنندگان متفاوتی دارد، نه مجری مشهور و نه ستاره‌ها و سلبریتی‌ها از آن حمایت می‌کنند؛ اما قطعاً افرادی به عنوان شرکت کننده در آن حضور دارند که به مراتب آمیزه‌های ارزشمندی در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.

خانواده‌های شرکت کننده در این مسابقه، خانه و زندگی ساده و معمولی دارند، تجملات کمتر جایی در زندگی آن‌ها دارد و روابطشان صمیمی و گرم است.

مستند مسابقه خانه ما به مخاطبانش می‌آموزد که می‌توان با مصرف مواد غذایی ساده غذا‌های سالمی تهیه و با اصلاح سبک زندگی در پایان یک ماه شرایط جسمانی بهتری را تجربه کرد. یک نکته جالب توجه دیگر در این برنامه تدارک مهمانی‌های بزرگ با هزینه کم است؛ اغلب خانواده‌ها تلاش می‌کنند یک یا دو غذای ساده تهیه کنند که در بسیاری از موارد مورد استقبال مهمانان قرار می‌گیرد.

جایزه‌ مسابقه نیز در نوع خودش جالب است، خانواده برنده با پولی که دریافت می‌کند کسب و کار خانگی راه می‌اندازد. در فصل چهارم و پنجم بود که سازندگان این مستند بعد از مدتی به سراغ کسب و کار خانواده برنده رفتند و موفقیت آن‌ها را به نمایش گذاشتند تا نشان دهند با سرمایه کم هم می‌شود، کاری راه انداخت.

چند نکته درباره مستند مسابقه «خانه ما»

دوربین خانه ما، وارد زندگی خانواده‌هایی از نقاط مختلف کشور می‌شود و مخاطبانش را از نزدیک با آداب و فرهنگ و رسوم زیبای اقوام ایرانی آشنا می‌کند؛ از اصفهان و اهواز گرفته تا رشت و تهران و تبریز و این گشت و گذار در شهر‌های مختلف همچنان ادامه خواهد داشت.

مستند مسابقه نوپای خانه ما که رفته رفته جای خود را در میان بسیاری از مخاطبین رسانه ملی باز کرده، همچنان نیازمند تبلیغات بیشتری است تا بهتر دیده شود و طعم شیرین یک زندگی صمیمی، گرم، خانواده محور و مشارکتی را به مخاطبان بیشتری بچشاند.