واکنش پیرهادی به ماجرای فردوسی پور و صدا و سیما

 پیرهادی به ماجرای فردوسی پور و صدا و سیما در صفحه شخصی خود در اینستاگرام واکنش نشان داد که متن این واکنش به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی عسگری

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

اتفاقات و اختلافات اخیر در شبکه سه سیما عموما با دو نوع برخورد، مواجه شده است؛ اول. کسانی که عادل فردوسی پور را نامناسب می دانند و دوم. کسانی که نسبت به مدیریت علی فروغی شبهه دارند.

بعید است کسی نسبت به توانمندی عادل فردوسی پور تردید داشته باشد و احتمالا ایراد به او نگنجیدن در چارچوب باشد که البته اشکال به حقی است اما نباید از نظر دور داشت که برخی از موفقیت های وی نیز برای همین خصلت اوست. شاید فردوسی پور در این بیست سال دو یا ده یا حتی صد اشتباه داشته باشد اما دشمن نیست؛ خود را فرزند رسانه ملی می داند و برای مخاطبانش ارزش قائل است و مخاطبان نیز او را دوست دارند فلذا نمی توان بی تفاوت از کنارش گذر کرد و سرمایه اجتماعی او سرمایه اجتماعی صداو سیماست.

اما علی فروغی را نیز سال هاست می شناسم. بی انصافی و بی تقوایی است که توانمندی یک جوان دهه شصتی را با نسبت دادن فامیلی و دانشگاهی و ... نادیده بگیریم. جوانی که در مسئولیت های مختلف خود خوش درخشیده و از زمان حضورش در شبکه سه نیز در حد بضاعت شبکه و صدا و سیما تحول آفرین بوده است.

حالا دو نیروی موفق به اختلاف خورده اند؛ امری که نه عجیب است و نه لاینحل،نه شایسته است شأن مدیر شبکه خدشه دار شود و نه بایسته است نیروی موفق و محبوبی حذف شود و آزرده خاطر از صدا و سیمای کشور.

نود، فرزند عادل است؛ همانطور که عادل خود را فرزند رسانه ملی می داند. پیشنهاد بنده این است می توان به این مجری موفق و دستاورد او، محملی جدید در یک شبکه دیگر عطا کرد و البته بایدها و نبایدها را پیش از ورود او به خانه جدیدش تمام کرد. شبکه ای غیر از سه می تواند میزبان نود و عادل فردوسی پور باشد تا فوتبال دوستان از نودی که با فردوسی پور معنا پیدا می کند بی بهره نباشند.

شاید به ظاهر اتفاق خاصی نیفتد و دو روز دیگر مطلبی جایگزین شود اما برای نظامی که بر قلب مردم حکومت می کند رواست که فرزندانش ولو گاهی پرشیطنت در دامان خود نگاه دارد امیدوارم باور کنیم که همیشه راه سومی نیز هست که راهگشاست و این راه بدست مدیران عالی کشور میسر هست.

فردوسی پور