«محرمانه»؛ سریالی خلاق و متفاوت روی آنتن شبکه 3

فائزه یارمحمدی نویسنده سریال تلویزیونی «محرمانه» درباره این مجموعه نوجوان محور که این روزها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود گفت: دغدغه برنامه‌سازی برای نوجوانان همیشه برای من وجود داشته و فکر می‌کنم نوجوانی سن پر التهاب، سخت و البته مهمی است. به همین دلیل همه کارهای حرفه‌ای که انجام دادم همیشه با اولویت نوجوان پیش رفته و به نوعی پاسخگوی نیازهای این سن بوده و هست که البته هنوز با ایده‌آل‌های خودم فاصله دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در کشور ما تعداد زیادی نوجوان وجود دارد و نیازمند ساخت آثار نوجوانانه هستند و از نظر شما این عدم رونق در حوزه آثار نوجوان به چه علت است، تأکید کرد: نه تنها این سن، دوره بسیار سختی برای خود نوجوان و خانواده‌اش محسوب می‌شود بلکه صحبت کردن، آموزش دادن و به نوعی چالش و کلنجار با این قشر باعث چالش می‌شود. چرا که نوجوان را به هیچ عنوان نمی‌توان در دسته کودکان قرار داد، چون با بزرگ شدنشان، جهان و مفاهیمشان نیز تغییر می‌کند. البته برای اینکه به درک و تجربه یک بزرگسال هم برسند باید به خودشان کمی زمان بدهند.

این نویسنده درباره تفاوت‌های سریال «محرمانه» با دیگر آثار نوجوانانه، گفت: محرمانه حاصل تلاش و کوشش گروهی و تیمی است که با تمام وجود دلشان می‌خواست و دغدغه این را داشتند «کاری» برای نوجوان انجام بدهند. سعی کردند خلاق باشند و پایه و بنیان سریال را نیز بر مبنای علم سوار کنند.

وی افزود: اولین و مهمترین هدف «محرمانه» در ارتباط گرفتن با نوجوان‌ها این است که آن‌ها بدانند تنها بچه‌هایی نیستند که با این جنس از مشکلات بزرگ می‌شوند و همه ما به نوعی درگیرشان هستیم. اگر بخواهم هدف محرمانه را در یک جمله خلاصه کنم این است که قهرمان خودمان باشیم اگرچه خیلی سخت است.

یارمحمدی در خصوص انتخاب نام «محرمانه» برای این مجموعه تلویزیونی، اظهار کرد: انتخاب اسم محرمانه هم شاید به‌دلیل فضای حاکم بین نوجوان‌ها و حتی خودشان با خودشان است. همه در این دوره سنی مملو از راز و سوال‌هایی هستند که نمی‌دانند اصلاً باید با بزرگترها یا هم‌دوره‌ای‌های خودشان مطرح کنند. ما در محرمانه از محرمانه‌های قابل‌پخشی حرف می‌زنیم که بین خیلی از نوجوان‌ها مشترک است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام ویژگی سریال «محرمانه» ممی‌تواند باعث جذب مخاطب نوجوان شود هم تصریح کرد: به نظر من همین که کمتر برنامه یا سریال نمایشی برای این قشر خاص ساخته می‌شود و گروه ما به نوعی جرئت کرده پا به این عرصه گذاشته قطعاً نقطه مثبتی به حساب می‌آید. البته ساختار طنز و حال و هوای صمیمی کار هم در جذب مخاطب قطعاً بی تاثیر نیست. اما چیزی که کار را برای گروه ما سخت می‌کند چالشی است که با رقبای سرسختی که کیلومترها آن طرف‌تر از ما با فرهنگ متفاوت، محصول‌های جذابی تولید می‌کنند، رو به رو هستیم.

«محرمانه» عنوان سریالی است که از ۱۸ خرداد مهمان مخاطبان شبکه سه سیما شده است. افشین سنگ چاپ، فاطمه هاشمی و حسین رفیعی که همگی سابقه بازی در کارهای کودک و نوجوان را داشته‌اند در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند. فصل دوم این سریال هم ۳۴ قسمتی خواهد بود.