ماجرای ترسناک مرده‌هایی که دیگر نمی‌میرند/ عکس

فیلم سینمایی "مرده‌ها نمی‌میرند" تازه‌ترین ساخته جیم جارموش کارگردان بنام سینمای جهان و هالیوود اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از امروز آغاز کرده است.

در داستان این فیلم آمده است: در شهر خواب آلود و کوچک «سنترویل» چیزی سر جایش قرار ندارد. ماه بسیار بزرگ و نزدیک است و ساعت‌های روز غیرقابل پیش‌بینی شده‌است و حیوانات رفتارهای غیرمعمول از خود نشان می‌دهند و هیچ‌کس نمی‌داند دلیل این اتفاقات چیست.

گزارش‌های خبری ترسناک و دانشمندان نگران هستند اما هیچ‌کس اتفاقات بسیار خطرناک و عجیب و غریبی که قرار است در شهر اتفاق روی دهند را پیش‌بینی نمی‌کند. مرده‌ها از گور برمی‌خیزند و وحشیانه به شهر و موجودات زنده حمله می‌کنند و شهروندان برای بقای خود باید بجنگند.

آدام درایور، استیو بوشمی، بیل مری، تیلدا سوئینتن، سلنا گومز، آستین باتلر، کلویی سونی، دنیل کریگ، رزی پرز، کلب لندری جونز و تام ویتس از جمله بازیگرانی هستند که در آخرین ساخته جیم جارموش به ایفای نقش پرداخته اند.

 

مرده‌هایی که دیگر نمی‌میرند/بازگشت کارگردان قهوه و سیگار به ژانر وحشت////////////یکشنبه

این فیلم به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۱۹ انتخاب شد و همچنین در بخش اصلی جشنواره نیز حضور داشت. جارموش این فیلم کمدی را در ادامه آثار خود تولید کرده است. او برای فیلم‌های «عجیب تر از بهشت»، قسمت سوم از مجموعه ۱۱ اپیزودی «قهوه و سیگار» با نام «جایی در کالیفرنیا» و «گلهای پژمرده» جوایزی از جشنواره کن دریافت کرده‌است. 

تیم گریرسون منتقد اسکرین اینترنشیونال دربارهٔ این فیلم می‌گوید: جارموش فضایی ایجاد کرده علیه ماتریالیسم، آمریکای دوران ترامپ و بی‌تفاوتی جمعیِ ما. او منظورش را به روشنی منتقل کرده بدون آنکه برایش مهم باشد چقدر بی‌رحمانه این کار را می‌کند.

مرده‌هایی که دیگر نمی‌میرند/بازگشت کارگردان قهوه و سیگار به ژانر وحشت////////////یکشنبه

تیری فرمو دبیر جشنواره کن در نشست مطبوعاتی خود که پیش از این برگزار شده بود، فیلم را بسیار ضدترامپ قلمداد کرده بود. او گفته بود: این فیلم دربارهٔ کشوری شگفت‌آور است که می‌توان انتظار داشت شخصیتی چون جارموش با تغییراتی که اخیراً در آنجا اتفاق افتاده‌است، خوشحال و یکدل نباشد.