نقش آفرینی متفاوت «ویشکا آسایش» در «گورکن»

کاظم ملایی نویسنده و کارگردان سینما، پیرامون حضورش در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: در حال حاضر مراحل ساخت فیلم جدیدم با نام « گورکن » به طور کامل پایان یافته و ما به تازگی نسخه نهایی این اثر را برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به دبیرخانه تحویل داده‌ایم.

اخبار چهره ها - وی درباره احتمال حضور «گورکن» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر افزود: فیلم از نظر تیم تولید و شخص من از درجه کیفی قابل قبولی برخوردار است، منتها امسال با ترافیکی از فیلم‌های خوب در جشنواره فیلم فجر روبرو هستیم که این اتفاق امکان حضور در فهرست نهایی فجر را برای تمامی آثار سخت کرده است. 

کارگردان فیلم سینمایی «گورکن» درباره فضا و مضمون این فیلم تاکید کرد: لحن این فیلم به نوعی شبیه فیلم کوپال ساخته قبلی من است اما موقعیت این اثر کاملاً زمینی‌تر بوده و فضایی اجتماعی دارد، این فیلم نسبت به «کوپال» ارتباط بهتر و بیشتری با مخاطب برقرار خواهد کرد. 

وی با تاکید بر اهمیت بازیگر در آثارش اذعان کرد: من همواره نقش بازیگر در یک اثر سینمایی را به شدت زیاد می‌دانم، در «کوپال» این وظیفه با زنده یاد «لوون هفتوان» بود و در «گورکن» هم نقشی مهم کلیدی را « ویشکا آسایش » بازی می‌کند، نقشی که نسبت به سایر آثار آسایش کاملاً متفاوت بوده و به نوعی می‌توان گفت متفاوت‌ترین نقش وی در کارنامه سینمایی‌اش محسوب می‌شود. 

کارگردان فیلم کوپال در همین راستا ادامه داد: نقش «ویشکا آسایش» در فیلم سینمایی «گورکن» کاملاً چالش برانگیز است، امیدوارم تماشاگر با نقش به شدت متفاوت وی در این فیلم ارتباط برقرار کرده و اتفاقات خوبی برای گورکن بیفتد زیرا ویشکا آسایش چهره جدیدی از خود در سینما خلق کرده است.

وی درباره قصه محور بودن فیلم سینمایی «گورکن» ادامه داد: ذات فیلمنامه گورکن قصه‌گو است، داستانی که تماما دارای امضای من در کارگردانی است، من سعی کردم در این فیلم حرف خود را بزنم اما از سویی بتوانم ارتباط بیشتری با مخاطبان سینما برقرار کنم. البته این فیلم در بطن خود روح و جریانی را دنبال می‌کند که در زیرمتن داستان کوپال هم وجود داشت و به نوعی شخصیت اصلی همچنان آن دغدغه‌های انسانی را دنبال می‌کند. 

ملایی درباره هدف از ساختن فیلم سینمایی «گورکن» را ذائقه مخاطب امروز سینما دانست و خاطرنشان کرد: این را بگویم که اگر فیلم گورکن را به نوعی پربازیگرتر می‌سازم دلیل بر فاصله گرفتن از فضای ذهنی من در فیلم «کوپال» نیست، اتفاقاً قرار بود گورکن قبل از کوپال ساخته شود منتها در آن زمان شرایط تولید فراهم نشد و من کوپال را هم با هزینه شخصی ساختم، می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که ساخت فیلمی همچون گورکن به خاطر جذب گیشه نبوده و نیست.