واکنش معاون سیما به شایعه دستمزدهای نجومی

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه هم‌اندیشی مدیران و برنامه‌سازان شبکه نسیم و در جمع خبزنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره تفاوت دستمزد مجریان و برنامه سازان در شبکه‌های مختلف تلویزیون گفت: برای ما کیفیت و استقبال مخاطب اهمیت دارد و تعیین می‌کند که عوامل برنامه‌ها چه دریافتی هایی داشته باشند.

اخبار فرهنگ وهنر - وی اضافه کرد: اگر سوال این باشد که آیا دستمزدها در رابطه با مجریان بازیگر و تهیه کننده ها تعیین می‌شود باید گفت همه اینها دارای استاندارد و چارچوب است و طبیعتا دارای یک رشد تدریجی است. به طور مثال فلان سریال یا مجری فلان عدد را می گیرد و باید توجه داشت این تفاوت ها دفعی نیست بلکه تدریجی است.

میرباقری گفت: دستمزد حدودا ۱۰ درصد نسبت به دستمزدهایی که در سنوات قبل بوده تفاوت کرده است.

معاون سیما همچنین در واکنش به شایعه دستمزد بالای مهران مدیری و رضا رشیدپور برای برنامه‌های ویژه شب یلدا ضمن تکذیب این شایعه تاکید کرد: هیچ پرداخت نامتعارفی برای این برنامه‌ها نداشته‌ایم.البته می دانید ما مثلا در برنامه دورهمی با مهران مدیری طرف نبودیم و با تهیه کننده طرف قرار داد بودیم. ولی این برنامه نسبت به برنامه های قبلی هیچ تفاوت دریافتی ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمزمه بازگشت فردوسی پور به سیما نیز عنوان کرد: خود شبکه سه اعلام کرد که قهر نبودند که آشتی باشد و هر زمان که تشخیص دهند می گویند که بیاید.

میرباقری افزود: ما اختیار تصمیم گیری درباره آمدن اقای فردوسی پور را به دلیل اینکه اختلاف نظرهایی درباره برنامه‌سازی داشتند به مدیر شبکه سه داده‌ایم. او همچنان در حال بررسی است و بحثی نبود که او دیگر نیاید. با این حال دیگر برنامه ای به نام نود نخواهد بود، اما در ساختارهای دیگر امکان بازگشت هست.