جدال «۱۹۱۷» با «جنگ ستارگان» برای تصاحب صدر گیشه

فیلم سینمایی «۱۹۱۷» محصول کمپانی یونیورسال و دریم ورکز، بعد از بردن جایزه گلدن گلوب بسیار موفق ظاهر شده و در پایان هفته ۳۶.۵ میلیون دلار در گیشه داخلی آمریکا فروش می‌کند.

اخبار فرهنگ و هنر - درام جنگ جهانی اول « ۱۹۱۷ » به کارگردانی سم مندس، جایزه بهترین فیلم و کارگردان گلدن گلوب را دریافت کرد و پیش از دریافت این جایزه در اکران محدودی که در چند سینمای گزینشی در روز کریسمس داشت، ۲.۷ میلیون دلار فروخت.

در حالی که نامزد‌های اسکار ۲۰۲۰ هم روز دوشنبه اعلام می‌شوند، ۱۹۱۷ شانس بالایی برای نامزدی در بخش‌های مختلف این آکادمی دارد. این فیلم ۹۰ میلیون دلاری ستارگانی همچون جرج مک کی، دین چارلز چپمن، ریچارد مدن و بندیکت کمبربچ دارد. این فیلم امتیاز A را از سوی سینما رو‌ها دریافت کرده است و این روز‌ها در ۳۴۰۰ سینما اکران می‌شود.

در رتبه دوم پرفروش‌ها هم « جنگ ستارگان : خیزش اسکای واکر» با ۱۵.۳ میلیون دلار در چهارمین هفته اکران خود به رتبه دوم می‌رسد. آخرین قسمت از سومین سه گانه فیلم‌های سینمایی جنگ ستارگان به فروشی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه داخلی رسیده است.

« جومانجی : مرحله بعدی» هم با ۱۳ میلیون دلار در پایان این هفته به جایگاه سوم می‌رسد. جومانجی دنباله جدیدی از شرکت سونی است که در این هفته به ۲۵۰ میلون دلار فروش داخلی می‌رسد.

اکران‌های جدید این هفته «مثل یک رئیس» با بازی تیفاتی هدیش و «فقط رحمت» با بازی مایکل بی جردن و جیمی فاکس فروشی در حدود ۵ الی ۱۱ میلیون دلار خواهند داشت. موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، «زیر آب» با نقش آفرینی کریستین استوارت است که با توجه به تخمین‌ها در حدود ۶ میلیون دلار خواهد فروخت.