آخرین وضعیت ساخت سریال پربازیگر «ایل‌دا»

علیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی « ایل‌دا » گفت: تصویربرداری بخش‌های خانوادگی این مجموعه تقریبا به اتمام رسیده و نزدیک به ۶۰ درصد تصویربرداری به انجام شده است. با همکاری گروه ظرف روزهای آتی بخش‌های مربوط به جنگ سریال را در بخش‌های بازسازی شده تصویربرداری خواهیم کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - وی درباره ویژگی این سریال توضیح داد: در طول سال‌هایی که از دفاع مقدس می‌گذرد همیشه دفاع از کشور را در محورهای جنوب شاهد بودیم، هیچ‌گاه نوع دفاع مردم ایلات و عشایر را در طول جنگ به تصویر نکشیدیم. در حالی که مردان دلیر عشایر به دلیل نوع زندگی و موقعیت اجتماعی که دارند همیشه مجهز به تجهیزات و ادوات دفاعی هستند و به نوعی همیشه آماده برای رویارویی با هرگونه خطر هستند.

سبط احمدی اضافه کرد: در سال‌های ۵۸ و ۵۹ همزمان با تحولات انقلاب اسلامی، فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب صورت گرفت و در نهایت عراق به کشور ما حمله کرد و عشایر یکی از بخش‌هایی بود که با جان و دل، زن و مرد از میهن دفاع کردند و شاید یکی از پیشگامان در حوزه دفاع کشور به شمار می‌آیند. در این سریال نقش موثر و گسترده این عزیزان در دفاع از میهن در برابر دشمن را شاهد هستیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: برای بازسازی صحنه‌های دفاع مقدس بخش‌های مرزی دهلران و ایلام را در اطراف خرم‌آباد بازسازی کردیم که تصویربرداری این بخش‌ها ‌به زودی انجام خواهد شد.

«ایل‌دا » یکی از مجموعه‌های پربازیگر و از تولیدات مرکز سیما فیلم است. در این مجموعه بیش از ۳۵ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون‌ با گریم های متفاوت فعال هستند، همچنین بیش از ۱۰۰ بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

«ایل‌دا» در گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم و به تهیه‌کنندگی سید علیرضا سبط احمدی و کارگردانی راما قویدل به نویسندگی نوشین پیرحیاتی در حال تولید است.