رادیو انتخابات راه اندازی شد

مراسم افتتاح رادیو انتخابات برگزار شد؛ این شبکه با شعار «رادیو انتخابات، صدای جمهور... طنین همدلی، حضور و حماسه»، با حضور شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از مدیران ستادی و کارکنان معاونت صدا افتتاح شد.

رادیو انتخابات با هدف بسترسازی، تسهیل و هم افزایی ملی برای برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی بر روی موج fm ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز از روز شنبه ۲۶ بهمن تا چهارم اسفند ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اخبار فرهنگ و هنر - ابوالفضل نوروزی مدیر گروه سیاسی اجتماعی رادیو گفتگو، مدیریت رادیو انتخابات را بر عهده دارد.

شاه آبادی معاون صدا در این مراسم گفت: مشارکت سیاسی مردم در فعل و انفعلات و نحوه اداره جامعه یکی از رویکرد‌های جدی رادیو انتخابات است.

وز افزود: کار رسانه روشنگری، هدایت افکار عمومی و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. انتخابات هم مسئولیت، هم وظیفه و تکلیف به شمار می‌آید.

معاون صدا عنوان کرد: رسانه باید این حق و مسئولیت را به مردم یادآوری کند که رأی مردم چه تبعاتی دارد. فرهنگ مشارکت سیاسی یکی از الزاماتی است که خوشبختانه در طول چهار دهه مردم ما به خوبی نشان دادند، در این حوزه آگاهانه پای صندوق‌های رأی آمدند و در انتخاب‌های مستقیم و غیر مستقیم شرکت کردند.

معاون صدا اظهار کرد: افتتاح رادیو انتخابات یک برنامه صرف نیست بلکه محصول یک دوره مطالعه و بررسی است و نگارش ماموریت‌ها و سیاست و اهداف و ساختار رادیو است. اگرچه عمر کوتاهی دارد، اما به دلیل کار مطالعاتی که از قبل انجام گرفته قطعا نقش روشنگری خواهد داشت.

شاه آبادی توضیح داد: هماهنگی که با وزارت کشور و دستگاه‌های متولی صورت گرفته و امیدوارم رادیو انتخابات نقش مرجع داشته باشد. آن چیزی که برای ما مهم است دو ماموریت برای رادیو انتخابات است؛ اول نقش جذب مشارکت حداکثری مردم و دوم نقش روشنگری و تلاش برای انتخاب اصلح.

در ادامه، نوروزی مدیر رادیو انتخابات هم گفت:  رویکرد رسانه‌ای این رادیو امید به آینده و تعمیق و تکثیر نشاط اجتماعی و مشارکت مسئولانه و هدف اصلی آن بستر سازی، تسهیل و هم افزایی ملی برای برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بخشی از راهبرد‌های این رادیو اطلاع‌رسانی متمرکز و به موقع از روند‌های انتخاباتی، تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی در حکمرانی مطلوب و مردم سالاری، بستر سازی رسانه‌ای برای حضور نخبگان سیاسی و اجتماعی و ترویج اخلاق انتخاباتی است.

نوروزی اظهار کرد: ترویج آگاهی محوری در انتخاب نماینده اصلح، ترویج گفتمان امام و مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات، پاسخگویی و شفاف سازی ابهامات انتخابات، اجتناب از قطبی سازی و هویتی کردن انتخابات بخش‌هایی از سیاست‌های رادیو انتخابات است. این شبکه ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و در چهار برنامه زنده به انتخابات می‌پردازد. اخبار ساعات ۹و ۱۳و ۱۸ و ۲۲ را هم در مدت ۱۵ دقیقه خواهیم داشت.

در بخش پایانی این مراسم، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات، با اشاره به روند برگزاری انتخابات در دوره‌های گذشته، گفت: در دوره های گذشته ۳۶ انتخابات برگزار شده که در ۱۰ دوره انتخابات مجلس، میانگین حضور و مشارکت مردم ۶۵/۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به آیین نامه قانون اساسی تاکید کرد: طبق این آیین نامه به هیچ وجه کسی حق ندارد، قانون مداری و بی طرفی را کمرنگ کند؛ چون ما امانتدار مردم هستیم. معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اساساً در جمهوری اسلامی مجری انتخابات مردم هستند. هیئت اجرایی هم از افراد معتمد تشکیل شده است. امسال ۲۹ میلیون نفر خانم واجد شرایط رأی هستند و بیش از دومیلیون نفر رأی اولی هستند که نصف آن‌ها دخترانند.