«آوای وحش» برنده رقابت با سونیک/ «انگل» هنوز هم می‌فروشد

فیلم سینمایی «آوای وحش» که هفته افتتاحیه خود را پشت سر می‌گذارد، در گیشه آمریکای شمالی ۲۸ میلیون دلار فروخته تا با اختلاف اندکی در رقابت با فیلم سینمایی «سونیک خارپشت» پیروز شود.

اخبار فرهنگ و هنر - این فیلم محصول دیزنی- قرن بیستم با بازی هریسون فورد ۳ میلیون دلار بیشتر از تخمین‌های پیش از اکران فروخت و « سونیک » را پشت سر گذاشت. فیلم ترسناک و ماورایی «براهامز: پسر دوم» هم با فروشی ۶ میلیون دلاری برای رسیدن به جایگاه چهارم با «پسران بد ۳» رقابت می‌کند.

«سونیک» که دومین گیشه پایان هفته را سپری می‌کند، کاهش ۵۷ درصدی فروش نسبت به هفته اول اکران را داشته و به فروشی ۲۵ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم سینمایی این هفته را با ۱۰۵ میلیون دلار در ۱۰ روز اکرانش به پایان می‌رساند.

«ندای وحش» هم در اولین روز اکرانش امتیاز بالایی را از سینمارو‌ها دریافت کرده است. فورد در این فیلم که اقتباسی از رمانی نوشته جک لندن است، نقش شخصی به نام جان تورنتون را بازی می‌کند. همبازی او در این فیلم سگی به نام باک است که با استفاده از جلوه‌های ویژه ساخته شده؛ بودجه این فیلم سینمایی هم ۱۲۵ میلیون دلار برآورد شده است.

فیلم سینمایی «پسر دوم» هم برای اولین هفته اکران شده و با استقبال خوبی همراه نبود. امتیازی که در سایت راتن تومیتوز برای این فیلم به ثبت رسیده، ۹ از ۱۰۰ است.

«پرندگان شکاری» هم دیگر فیلمی است که با وجود استقبال منتقدان در گیشه شکست خورده؛ این فیلم ابرقهرمانی در ۱۷ روز تنها ۷۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است.

از نکات دیگر گیشه این هفته هالیوود می‌‌توان به حضور فیلم سینمایی « انگل » در بین ده فیلم پرفروش هفته اشاره کرد. این اثر بعد از برنده شدن در اسکار بسیار مورد توجه قرار گرفته و اکنون برای رسیدن به جایگاه هشتم گیشه جهان با فیلم جومانجی رقابت می‌کند.