«بیست و دو میلیون گره» در مرحله تدوین

علی محمد قاسمی کارگردان سینما، درباره جدیدترین فعالیت هنری خود، گفت: این روزها در حال تدوین مستندی صد دقیقه‌ای با نام «بیست و دو میلیون گره» هستم که حدود دوماه آینده به پایان می‌رسد.

اخبار فرهنگ و هنر - او افزود: عمده تصویربرداری این مستند سال گذشته در اصفهان انجام شد؛ بخش‌های پایانی هم در چین مقابل دوربین رفت.

این کارگردان ادامه داد: تولید این مستند، بسیار فنی، پیچیده و جالب بود؛ این مستند به روایت داستان فرشی بزرگ با نقش و نگار مینیاتوری می‌پردازد که در نقش آن به جاده ابریشم از شرق تا غرب اشاره شده است.

قاسمی گفت: طرح و نقاشی این فرش را یک نقاش چینی کشیده است. سفارش دهنده فرش یک موزه در یکی از شهر‌های این کشور بود که توسط محمد صفدرزاده حقیقی و همکارانش تولید شد و ما نیز در کل پروسه بافت حضور داشتیم. بافند‌ه ها حدود شصت نفر بودند که در حدود ۹ ماه فرش را بافتند.

برخی عوامل مستند «بیست و دو میلیون گره» عبارتند از:

تهیه کننده، کارگردان، فیلمبردار و تدوین: علی محمد قاسمی، سرمایه گذار: محمد صفدرزاده حقیقی، علی محمد قاسمی، صدا: بهروز شهامت، برنامه ریز و مجری طرح: مهرداد یزدانی، فیلمبردار دوم: ابوذر مسائلی، دستیار فیلمبردار:کیوان محمدی نژاد، فیلمبردار هوایی: محمدرضا قاسمی، دستیار کارگردان: اعظم نجفیان، عکاس: مریم کچویی.