آغاز فیلمبرداری دنباله جدید «آواتار» در نیوزلند

جیمز کامرون و جان لندو پس از وقفه چندماهه در تولید دنباله فیلم سینمایی « آواتار » بخاطر پاندمی کرونا، برای ادامه فیلمبرداری به نیوزیلند بازگشتند.

اخبار فرهنگ و هنر- 54 نفر عوامل فیلم «آواتار» با پروازی چارتری به مدت ۱۳ ساعت مستقیم از لس‌آنجلس به ولینگتون نیوزیلند آمدند. اما ممکن است شروع مجدد تولید فورا صورت نگیرد چراکه این تیم باید یک دوره ۱۴ روزه قرنطینه را تحمل کنند.

جان لندو تهیه‌کننده فیلم در تاریخ ۲۲ ماه می در پست اینستاگرامی اعلام کرد که پرسنلی که از نیوزیلند خارج شده بودند، هفته آینده بازخواهند گشت.

تهیه‌کننده فیلم «آواتار» دیروز در پیامی نوشت: به نیوزیلند رسیدیم. دولت یک قرنطینه ۱۴ روزه درنظر گرفته که اکنون آغاز شده است.

تولید «آواتار» از اواسط ماه مارس زمانیکه نیوزیلند تدابیر شدید قرنطینه و فاصله اجتماعی را بخاطر پاندمی کرونا اعمال کرده و مرزهای خود را به روی دنیا بسته بود، متوقف شد.

اینگونه فیلم‌ها طبق قوانین نیوزیلند یارانه دریافت می‌کنند البته باید یکی سری شروط را در کارشان لحاظ کنند. ازینرو بخاطر اینکه فیلمی چون «آواتار» می‌تواند میراثی فرهنگی و اقتصادی در این کشور بجای گذاشته و باعث رونق گردشگری و جذب سرمایه شود، همچنین پاداش‌هایی مالی از کشور مهمان دریافت می‌کند.

مقیاس حمایتی تولید شامل کلیه فیلم های دوم و سوم و نیمی از چهارمین فیلم از مجموعه «آواتار» می‌شود و استفاده از امکانات داخلی برای کل فیلم لحاظ می‌شود، بدین معنی که آواتار در ولینگتون و اوکلند از چندین استودیو استفاده می کند.

نیوزلند مجموعه مفصلی از دستورالعمل ها را برای نحوه عملکرد تولیدات در دوره جدید که موارد شیوع ویروس کرونا در حال کاهش است، ارائه کرده است. به نظر می‌رسد تعداد معدودی از تولیدات محلی دوباره شروع به کار کرده‌اند.

با بازگشت کامرون در کشور، «آواتار» اولین فیلم خارجی است که از پروتکل‌های تولید نیوزلند استفاده می‌کند.

فیلمبرداری دنباله‌های فیلم «آواتار» از اواسط سال ۲۰۱۹ در استودیوی کومیو واقع در اوکلند و استودیوی استون استریت واقع در ولینگتون آغاز شد. تا پیش از بحران کرونا قرار بود فیلم «آواتار۲» در تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۰ (۱۷ دسامبر ۲۰۲۱)، فیلم «آواتار۳» در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۲ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۳)، فیلم «آواتار۴» در تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۴ (۱۹ دسامبر ۲۰۲۵) و فیلم «آواتار۵» در تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۶ (۱۷ دسامبر ۲۰۲۷) روی پرده‌ سینما بروند.