ویژه برنامه‌های صدا و سیما به مناسبت میلاد امام رضا(ع)

شورای معارف سیما از ابتدای دهه مبارک کرامت با هماهنگی حرم‌های مطهر حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ و آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ضمن برقراری ارتباط و ایجاد امکان زیارت از طریق قاب تلویزیون، نگاه مشتاقان و عاشقان اهل بیت علیه السلام را به تماشای حرم مطهر مقدس ایشان دعوت کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - از ابتدای دهه کرامت تاکنون بیش از ۵۳۰ دقیقه برنامه به طور زنده و مستقیم از شبکه‌های مختلف سیما حال و هوای حرم و آستان قدس رضوی را در قاب تلویزیون به نمایش گذاشته‌اند.

این برنامه‌ها عموماً به طرح موضوعاتی برگرفته از زندگی و سیره امام رضا (ع) ، ابعاد مختلف شخصیت ایشان و تأثیر برکات حضور ایشان پرداخته‌اند.

ادعیه و مناجات‌های متنوع نظیر زیارت امین الله ویژه برنامه «ایوان بهشت» هم به صورت ویژه از شبکه قرآن و معارف سیما و سایر شبکه‌ها پخش می‌شود. شبکه‌های دو، سه، چهار، پنج، آموزش، جام جم و امید هم در ساعات مختلف شبانه روز با برقراری ارتباط امکان زیارت را برای بینندگان خود فراهم کرده‌اند.

در اوقات اذان‌گاهی ظهر و مغرب، پخش تصاویر حرم مطهر رضوی حال و هوای خاصی را مقارن با وقت اذان و نماز برای مخاطبان شبکه‌های سیما ایجاد می‌کند. در پنج روز ابتدایی دهه کرامت ویژه برنامه‌های تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت معصومه، برنامه‌های ویژه روز دختر و سایر ویژه برنامه‌های حرم از شبکه‌ قرآن و سایر شبکه ها پخش شد که بالغ بر ۴۷۰ دقیقه برنامه زنده و مستقیم بود.

با نزدیک شدن به روز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، مجموعه حاضر در آستان مقدس رضوی گرمای بیشتری از فضای حرم مطهر برای بینندگان سیما به ارمغان می‌آورند که برای همه مشتاقانی که امکان حضور و زیارت به بارگاه ملکوتی حضرت را ندارند، هدیه مناسبی باشد.