آنچه در «عصر جدید» دیشب گذشت/ شرکت‌کننده‌ای که علیخانی حریفش نشد + فیلم

 هشتمین قسمت از دور دوم مسابقه «عصر جدید» شب گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

اخبار فرهنگ و هنر - گروه نسل جدید، نخستین اجرای قسمت هشتم از دور دوم « عصر جدید » را روی صحنه  آوردند. به تعبیر داوران «عصر جدید» آنها با ریتم خوشرنگ موسیقیِ پر دنگ و فنگ خود، دوست‌داشتنی‌ترین دیوانگی را روی صحنه به نمایش گذاشتند.

عظیمی‌نژاد خطاب به مربی این گروه گفت: تو دانش این کار (ریتم و موسیقی) را نداری؛ اما در مرحله اول با هفت نفر و حالا با بیش از ۳۰ نفر کار خارق العاده‌ای را اجرا کردی. به نظرم این یک اتفاق بزرگ در «عصر جدید» است که می‌توان به عنوان پژوهش آموزشی به آن نگاه کرد.

اما نکته جالب، نوع تشکر اعضای این گروه از داوران و علیخانی پس از اظهارنظرهایشان بود. آنها با صدای بلند مخفف کلمه «پارکور» یعنی «PK» را به کار می‌بردند. علیخانی در واکنش به این شرکت کنندگان گفت: بی هوا تشکر می کنند؛ قشنگ یک مشت دیوانه اند و تردیدی در آن‌ نیست (خنده).

بشیر حسینی هم اظهار کرد: به نظرم این گروه دیوانه، گروه ساز ابداعی نیستند؛ بلکه گروه ساز و کار ابداعی هستند. در نسل جدید این دیوانگی‌ها زیاد است و اتفاقاً دوست داشتنی است. نسل جدید، زبان جدید برای انتقال پیام و مفاهیم می‌خواهند؛ فکر می‌کنم این جمع می‌تواند میلیونی شود.

احسان علیخانی هم ادامه داد: یکی از جذابیت‌های این نسل -که ممکن است هزاران نقد هم به آنها وارد باشد- دیوانگی شان است؛ دیوانگی که شاید حقیقت دنیا را با آن بهتر فهمیده اند؛ چون دنیا بدون دیوانگی اصلاً قابل تحمل نیست.

در ادامه علیخانی از آن‌ها درباره امتحان آنلاین و تجدیدشدنشان سوال کرد؛ تعدادی از این شرکت کنندگان حتی در امتحان آنلاین خود هم تجدید شده بودند! علیخانی خطاب به آنها گفت: شما قطعاً جزو نوابغ تاریخ هستید که در امتحانات آنلاین به خاطر کرونا هم تجدید شدید.

شب گذشته همچنین، منصور نادری، به عنوان دومین  شرکت‌کننده روی صحنه آمد و توانست با ابزار کاری خاص خود، تعریف دوچرخه و دوچرخه‌سواری را از هر نظر عوض کند.

جالب بود که بعد از اجرا، نادری ابتدا خودش صحبت کرد و به داوران امان نداد. علیخانی هم گفت: منصور این قدر بانمک است که نمی‌توانم به او بگویم باید اول داوران نظر بدهند (خنده)

 

هر قدر علیخانی اصرار کرد؛ نادری سن خودش را لو نداد. عظیمی نژاد هم گفت: مثل خانم نونهالی نمی‌خواهد سنش را بگوید. نونهالی هم گفت: سن چیزی است که بیان آن شاید تأثیر روانی روی فرد و اطرافیان او بگذارد. شاید کسی نمی‌خواهد سن واقعی خود را باور کند؛ چون وقتی باورش نمی‌کند، بهتر کار می‌کند.

 

پویان جناتی هم به عنوان سومین شرکت کننده، فضای موسیقی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ را زنده کرد و آهنگی عاشقانه خواند.

 

او گفت: پس از مرحله اول، در فضای واقعی بیشتر از فضای مجازی من را شناختند. برایم جالب بود که «گاو دوشیدن من» در آن مرحله بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت (خنده).

 

ادامه اجرا‌های قسمت هشتم «عصر جدید»، امشب پخش می‌شود.