پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۷۵۰۰ تن گیلاس در قزوین

عباس علیخانی عصر امروز در جمع مدیران و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با موضوع توسعه پایدار کشاورزی، اظهار داشت: براساس ارزیابی‌ها در سال زراعی جاری برداشت بیش از 17 هزار و 500 تن گیلاس از باغات شهرستان قزوین پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: عملیات برداشت محصول گیلاس از باغات بخش‌های الموت شهرستان قزوین آغاز و ادامه دارد که خوشبختانه تولید این محصول امسال مطلوب ارزیابی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به میزان عملکرد برداشت گیلاس در هکتار، گفت: براساس آمارهای به‌دست آمده عملکرد برداشت محصول گیلاس از باغات شهرستان قزوین 5 تن در هکتار است.

علیخانی با بیان این مطلب که باید تولید گیلاس افزایش یابد، گفت: شهرستان قزوین قطب اصلی تولید گیلاس در استان بوده که باید بستر لازم برای افزایش تولید این محصول و استفاده بهینه از منابع موجود فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سطح باغات گیلاس در شهرستان قزوین بیش از سه هزار و 500 هکتار بوده که باید در راستای رونق اقتصادی و توسعه پایدار کشاورزی باغات زیر کشت این محصول توسعه یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: از ارقام مختلف گیلاس کشت شده در شهرستان قزوین می‌توان خوشه‌ای، تک‌دانه، سیاه، شصتک، صورتی را نام برد.