تلاش برای راه‌اندازی منوریل تا پایان 95

پیش از ظهر امروز مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که وضعیت مناسبی در اجرای پروژه‌های شهری قم حاکم است، اظهار داشت: باید به پروژه‌های شهری قم نگاه کلان و ملی داشته باشیم و از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رسیدن این پروژه‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: قم دارای ظرفیت‌های بالایی است و فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند در توسعه شهر مؤثر باشد.

 شهردار قم ادامه داد: در خصوص مسائل زیست‌محیطی، امسال نهضت درختکاری شروع شده که ما در تلاش هستیم تا هر سال سه متر به سرانه فضای سبز شهری قم اضافه شود.

وی در خصوص پروژه باغ پرندگان و پروژه آکواریوم ابراز داشت: در مورد این طرح مطالعات انجام شده و بوستان غدیر را برای باغ پرندگان انتخاب کرده‌ایم که این پروژه یک جاذبه توریستی به حساب آمده و می‌تواند مکانی جذاب برای افرادی که برای زیارت به قم می‌آیند باشد.

سقائیان نژاد با موردتوجه قرار دادن این نکته که شهرداری به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، خاطرنشان کرد: شش پروژه بزرگ شهری تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و این تلاشی برای خدمت کردن به مردم قم است و امیدها را در دل‌های مردم افزایش می‌دهد.

وی گفت: تا پایان امسال چهار پروژه امام علی (ع)، سه سطحه عمار یاسر، شهیدان محمودنژاد، بلوار مرجعیت به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قم با اشاره به پروژه متروی قم اظهار داشت: این پروژه دارای مشکلاتی درزمینهٔ ایستگاه‌ها و واگن‌ها است که با توجه به این مشکلات نمی‌توانیم فاز نخست آن را امسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا انتهای سال 95 پروژه منوریل به بهره‌برداری برسد و در این خصوص هفته آینده جلسه‌ای با مپنا خواهیم داشت که اگر 10 واگن به منوریل قم اختصاص یابد، این پروژه می‌تواند با تمام ظرفیت خود آغاز به کار کند؛ در غیر این صورت در پایان سال این پروژه را با دو واگن به بهره‌برداری خواهیم رساند.